reuters.com, materiały własne
Jak zapowiedział dyrektor generalny Forda, Jim Hackett, w ciągu kolejnych 5 lat koncern zamierza zredukować koszty własne o 14 miliardów dolarów, zmniejszyć inwestycje na sedany i silniki spalinowe oraz zwiększyć nakłady na samochody elektryczne, hybrydowe i ciężarowe.
Oszczędności mają być możliwe m. in. dzięki zintensyfikowaniu współpracy z innymi firmami w dziedzinie opracowywania nowych technologii. W ostatnim czasie Ford ogłosił partnerstwo z Lyft w celu wspólnego rozwijania systemów autonomicznego prowadzenia, a także alianse z indyjską Mahindrą oraz chińskim Anhui Zotye Automobile, z którymi zamierza współpracować w zakresie samochodów elektrycznych.
Plany Forda obejmują rozpoczęcie produkcji EV przede wszystkim w segmentach, które przynoszą firmie największe dochody.
Hackett poinformował m. in., że do 2030 r. w silniki spalinowe będzie wyposażona jedna trzecia część modeli oferowanych przez Forda.
Do 2022 r. koncern zamierza zredukować inwestycje na silniki spalinowe o ok. 500 milionów dolarów i przeznaczyć te środki finansowe na rozwój samochodów elektrycznych i hybrydowych. Łączne wydatki Forda na pojazdy z napędem elektrycznym osiągną zatem poziom 5 miliardów dolarów.
W ciągu 5 kolejnych lat amerykański koncern zamierza wprowadzić do sprzedaży 13 zelektryfikowanych modeli.