Opel zapowiedział, że nowa elektryczna Astrę będzie dostępna w sprzedaży od 2023 roku. Przed wprowadzeniem na rynek modelu BEV, nowa Astra dostępna będzie jako hybryda plug-in o dwóch poziomach wydajności.
To już pewne nowa Astra zostanie wprowadzona na rynek jako samochód czysto elektryczny. Ponadto w tym tygodniu konglomerat Stellantis DS Automobiles ogłosił, że DS 4 będzie dostępny w wersji BEV od 2024 roku. DS 4 i Astra nie tylko dzielą EMP2 jako bazę techniczną, ale oba są również produkowane w fabryce Opla w Rüsselsheim.
Efficient Modular Platform
Opel nie ujawnił jeszcze żadnych szczegółów dotyczących układu napędowego elektrycznej wersji Astry. Istniejące modele BEV oparte na platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) to duże samochody dostawcze lub transportery, takie jak Citroën ë-Spacetourer lub modele Opla Zafira-e Life (samochody osobowe) lub Vivaro-e (pojazdy użytkowe). Tutaj zastosowano znany napęd o mocy 100 kW mniejszego eCMP; w przeciwieństwie do małej platformy samochodowej, furgonetki są również opcjonalnie dostępne z akumulatorem 75 kWh (zamiast 50 kWh). Nie wiadomo jeszcze, czy będzie to również napęd Astry-e.
Nowy szef na premierze
Co ciekawe elektryczną Astrę zaprezentował nowy szefa Opla Uwe Hochgeschurtz (to były menedżer Renault, który stanowisko przejął od 1 września zastępując Michaelu Lohschellerze).
– Nowy Opel Astra jest wyjątkowy. Wraz tym modelem Opel wkracza w nową erę. Dotyczy to pełnego wachlarzu w kontekście wyboru napędu, włącznie z modelem Astry-e z napędem akumulatorowym. Ale także w kontekście innowacyjnych technologii oraz designu. To samochód, którym Opel zaznacza swoją obecność i który ma wszystkie atuty, czego potrzeba, aby stać się rynkowym bestsellerem — powiedział Hochgeschurtz.
Produkcja w Niemczech
Według Opla nowa generacja Astry (ale jeszcze bez modelu BEV) będzie dostępna dla zamawiających od jesieni tego roku, a i dostarczana na rynek od początku 2022 roku. Początkowo jako „sportowy model pięciodrzwiowy”. Produkcja „Eleganckiej wersja kombi” o znanej nazwie Astra Sports Tourer ma nastąpić „w najbliższym czasie”. Nie jest jeszcze jasne, czy ta wersja nadwozia będzie oferowana dla Astry-e od 2023 roku. Wiadomo natomiast, że akumulatorowo-elektryczna Astra-e, produkowana będzie w siedzibie Opla w Rüsselsheim w Niemczech.
Źródło: na podstawie Opel