Elektryczny Transit rozpoczyna właśnie pracę na europejskich drogach przed wprowadzeniem do sprzedaży seryjnej wiosną 2022 roku. Testy prowadzone będą przez klientów obsługiwanych przez wybranych, największych operatorów flotowych. Do prób przystępuje pełna gama, czyli dziesięć wariantów dostawczaka, w tym podwozia z kabiną, furgony, chłodnie, wywrotki tylnozsypowe i bocznozsypowe.
W ramach prób, dziesięć prototypów E-Transita zostanie poddanych intensywnym testom w warunkach realnej eksploatacji w sektorach: pocztowym, komunalnym, użyteczności publicznej, dostaw na ostatnią milę i dostaw artykułów spożywczych w Niemczech, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Wśród partnerów biorących udział w testach są AWB, Balfour Beatty, flota miejska Kolonii, DHL Express w Wielkiej Brytanii, DPD, Norwegian Post, Ocado i Recover Nordic.
Flota prototypów poddanych testom obejmuje pełną gamę wariantów E-Transita, w tym furgony, furgon z podwójną kabiną i podwozia z kabiną, o masie całkowitej od 3,5 do 4,25 tony, a także różne specjalistyczne konwersje nadwozia, które spełniają złożone wymagania eksploatacyjne, jakie muszą spełniać pojazdy Transit.
Cenne informacje do pozyskania
– Chcemy pokazać, że ułatwianie klientom ochrony środowiska może iść w parze z podnoszeniem produktywności ich firm. Samochody w rękach klientów, którzy wykonują realne przebiegi, pomagają nam przedstawić korzyści biznesowe z posiadania E-Transita, a także dostarczają cennych informacji zwrotnych o sposobach użytkowania i praktykach związanych z ładowaniem….– powiedział m.in. Dave Petts, szef działu miejskich zelektryfikowanych samochodów dostawczych w Ford of Europe.
Testy są ostatnim etapem prac rozwojowych Forda nad nowym E-Transitem, po wyczerpującym programie prób w ośrodkach badawczych producenta partnerzy biorący udział w badaniu będą eksploatować prototypy elektrycznego Transita przez okres sześciu lub 12 miesięcy.
Różnorodność konwersji
E-Transit został zaprojektowany w sposób umożliwiający prostą i niekłopotliwą konwersję z wykorzystaniem tych samych podzespołów i elementów wyposażenia, które zostały opracowane dla istniejących modeli Transita. Wybrane pojazdy testowe zostały poddane modyfikacjom – we współpracy z autoryzowaną przez Forda siecią Qualified Vehicle Modifier – co pozwala na zaprezentowanie wszechstronności platformy E-Transita.
Program testów dla klientów E-Transita jest kontynuacją zakończonego sukcesem wcześniejszego programu z udziałem Transita Custom Plug-In Hybrid, w ramach którego część klientów poruszających się na co dzień w obszarach miejskich przejechała ponad 240 tys. km (150 tys. mil). Okazało się, że w centrum Londynu mogą oni w trybie bezemisyjnym pokonywać 75 proc. swoich tras. Dalsze testy w Kolonii pomogły przedstawić korzyści płynące z zastosowania systemu dynamicznego fencingu, która automatycznie uruchamiała bezemisyjny tryb EV Now w obszarach o szczególnie wysokim zanieczyszczeniu atmosfery, aby wpłynąć na poprawę stanu powietrza na obszarach miejskich.
W 2020 roku Ford po raz szósty z rzędu osiągnął pozycję lidera sprzedaży pojazdów użytkowych w Europie. Tendencja ta nie zmieniła się w roku 2021, a Ford utrzymał w pierwszej połowie bieżącego roku pozycję najlepiej sprzedającej się marki pojazdów użytkowych w regionie.
Źródło: na podstawie Ford