Europejski producent tanich samochodów elektrycznych zaprezentował z nową platformę dla swoich produktów. Fox e-mobility innowacyjny zestaw konstrukcyjny przygotował dla rodziny małych samochodów EV – Mia 2.0.
Firma Fox e-mobility, przedstawiła nową koncepcję platformy dla całej rodziny swoich mikrobusów zasilanych bateryjnie. Dzięki integracji wszystkich ważnych technologii nowy Mia 2.0 otrzyma innowacyjną i wydajna platformę. Pojazdy, które pojawią się na rynku w 2023 roku mają być ponadto bardzo konkurencyjne pod względem ceny (ok. 16 000 euro). Nowa Mia 2.0 bazuje na projekcie modelu Mia 1.0, która została pierwotnie zaprojektowana przez projektanta VW i Mercedes-Benz Murata Günaka.
Solidna stalowa konstrukcja
Koncepcja platformy o nazwie „Deskorolka” opiera się na solidnej, odpornej na uderzenia i nadającej się do recyklingu podkonstrukcji, która jest wykonana głównie ze stali. Projekt został tak pomyślany, aby zintegrować i zoptymalizować wszystkie osiągi samochodu elektrycznego. Producent zapewnia, że sama podbudowa jest elastyczna i nadaje się do różnych rozstawów osi (ale centralna pozycja siedzenia kierowcy jest zawsze taka sama).
Skalowalność i konkurencyjna cena
Inne zalety „deskorolki” to skalowalność (prosta metoda produkcji w dużych ilościach), zakładany niedrogi koszt ewentualnej naprawy oraz opcje integracji części standardowych. Platforma pozwala na zastosowanie w kilu opcjonalnych produktach rodziny produktów MIA. Począwszy od krótszych lub dłuższych modeli poprzez opcje dla trzech lub czterech pasażerów aż do małych samochodów dostawczych (o pojemności 1500 litrów) dedykowanych do ośrodków miejskich. Dzięki temu zróżnicowaniu i elastyczności Fox chce osiągnąć spadek kosztów produkcji, który z kolei przełoży się na atrakcyjną niską cenę elektryka.
Akumulator lub ogniwo paliwowe
Co więcej, platforma daje możliwości montażu akumulatora (można zamontować lub doposażyć drugi akumulator) i jednostki napędowej na tylnej osi o mocy ok. od 40 do ponad 100 kW (zastosowania są oparte na zasadzie modułowości). Można również zamontować silnik przedni o mocy 30 kW. Ponadto platforma jest „otwarta technologicznie” i przygotowana do instalacji ogniwa paliwowego.
Ciekawą informacją jest to, że „deskorolka” ma własny ekosystem oprogramowania, który można aktualizować online („bezprzewodowo”) i komunikować z innymi usługami. Posiada ponadto poziom 2+ do autonomicznej jazdy. Poziomy 3 i 4 są przygotowane w architekturze.
Wydajność i elastyczność
– Dzięki nowej „deskorolce” zyskujemy innowacyjną koncepcję modułową, która doskonale konkuruje pod względem kosztów, wydajności, technologii i elastyczności rynkowej. To kolejny znaczący krok na naszej konsekwentnej drodze do planowanego wprowadzenia MIA na rynek w 2023 roku – powiedział Christian Jung, szef pionu technologicznego w Fox e-mobility.
Fox e-mobility AG to europejska firma zajmująca się pojazdami elektrycznymi, która specjalizuje się w produkcji, marketingu i dalszym rozwoju kompaktowych samochodów elektrycznych w niższym segmencie cenowym, zarówno do indywidualnego transportu pasażerskiego, jak i zastosowań logistycznych. Nowy model Mia 2.0 ma być produkowany w Europie we współpracy ze znanymi dostawcami dla branży elektrycznej i motoryzacyjnej.
Źródło: na podstawie fox-em.com