UDOSTĘPNIJ

Luksusowa marka Hyundaia Genesis opublikowała pierwsze zdjęcia nadwozia i wnętrza GV60, pierwszego pojazdu elektrycznego marki opartego na dedykowanej platformie E-GMP.  Genesis GV60 to drugi elektryczny model marki po Electrified G80, ale pierwszy oparty na platformie grupy.

Dedykowana dla elektryków platforma E-GMP (Electric-Global Modular Platform), ma wyznaczać kierunek elektryfikacji marki. Litera „G” w GV60 oznacza Genesis, a „V” wszechstronność pojazdu.

800 – woltowa platforma

Hyundai Motor Group nie ujawnia jeszcze danych technicznych pojazdu jednak fakt, że GV60 będzie wykorzystywał 800-woltową technologię własnej elektrycznej platformy Hyundaia E-GMP wskazuje na kilka możliwości. W zależności od wielkości akumulatora możliwe będzie ładowanie prądem stałym o mocy do 240 kW. Proces ładowania od 10 do 80 procent powinien trwać 18 minut, jak ma to miejsce w przypadku prezentowanych na platformie Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6. Baterie tych modeli mają do 72,6 kWh i 77,4 kWh w przypadku Kia.

Nie wiadomo jeszcze, czy GV60 będzie dostępny również z napędem na tylne koła, czy także jako napęd na cztery koła z dwoma silnikami elektrycznymi – i czy pojawi się również sportowa odmiana modelu.

Konstrukcja optymalna dla elektryka

Wygląd zewnętrzny, smukła sylwetka GV60 ma podkreślić jego wysoką wydajności oraz dynamikę. Przód GV60 ma konstrukcję zoptymalizowaną wyłącznie dla pojazdu elektrycznego. Progresywne lampy dodają z kolei autu „charakteru”. Szersza i bardziej sportowa kratka została umieszczona pod lampami, aby podkreślić dynamiczne osiągi GV60, ale i zwiększyć wydajność chłodzenia akumulatorów wysokonapięciowych w podwoziu.

Ponadto Genesis po raz pierwszy zdecydował się na „Clamshell Hood”, pojedynczy panel, który łączy maskę i błotniki, tworząc eleganckie wrażenie dla modelu EV poprzez usunięcie linii między częściami. Patrząc z boku, GV60 zdradza płynny i dynamiczny profil wyczynowego coupe. Prosta, ale ostra sylwetka biegnąca od przedniej maski do tylnego spojlera dopełnia nowoczesny charakter auta.

Elektryczna klamka

Nowoczesnego wyglądu dodają temu modelowi także cyfrowe lusterka boczne, które są połączone z systemem kamer i monitorów. Do tego elektryczna klamka, która uwydatnia uderzająco futurystyczny wizerunek.

Z tyłu tylne lampy zespolone Two Line przybierają dynamiczny kształt i płynnie łączą się z obszernym, trójwymiarowym nadwoziem. Z tyłu znajduje się również stały spojler tylny, który uwydatnia dach w kształcie coupe, wzmacniając wizerunek dynamicznych, wyczynowych samochodów.

Kryształowa kula

Projekt wnętrza GV60 nawiązuje do etosu projektowego Genesis „Piękno Białej Przestrzeni”, jednocześnie starając się stworzyć przestronne i wygodne wnętrze. Najbardziej zauważalną cechą wnętrza GV60 jest Crystal Sphere, Shift By Wire (SBW) w kształcie kuli, który intuicyjnie informuje kierowcę, kiedy pojazd jest gotowy do jazdy.

„Kryształowa Kula” to zdaniem projektantów jeden z najbardziej fascynujących elementów konstrukcyjnych GV60. Gdy pojazd jest wyłączony, Crystal Sphere współgra z „nastrojowymi światłami” pojazdu, wzmacniając wrażenia z jazdy. „Kiedy jesteś gotowy do jazdy, kula obraca się i pojawia się SBW, tworząc wewnątrz atmosferę futurystycznej mobilności” – można przeczytać na stronie producenta.

Pojawi się w Europie

GV60 zwraca uwagę spójnością wystroju wnętrza poprzez zastosowanie okrągłych detali na Crystal Sphere, osłonie klaksonu, klamkach drzwi i sterownikach lusterek bocznych.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy GV60 zostanie wprowadzony na rynek i ile będzie kosztował.  Prawdopodobnie będzie dostępny także dla klientów w Europie. W maju Genesis ogłosił, że oprócz sedana Electrified G80 chce oferować klientom w Europie jeszcze dwa samochody elektryczne – jeden z nich na platformie czysto EV.

Źródło: hyundaimotorgroup.com

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA