UDOSTĘPNIJ

Ford rozpoczął właśnie przeprojektowywanie swojej niemieckiej fabryki w Kolonii-Niehl. W miejscu starego zakładu ma powstać nowe Centrum Elektryfikacji. Amerykański gigant ogłosił też, że w 2023 roku z linii produkcyjnej zjedzie pierwszy model elektryczny wyprodukowany w Europie. Ford zainwestuje około 1 miliarda dolarów w przygotowanie do produkcji europejskiej fabryki.

Jak podał Ford na swojej stronie internetowej, pierwszym krokiem w kierunku nowego zakładu było rozebranie starej hali. Było to konieczne, ponieważ nowe technologie Forda w przyszłości będą wymagać zupełnie nowych parametrów fabryki. Według informacji w trakcie prac trzeba będzie usunąć ponad 5000 metrów sześciennych gruzu.

Na miejscu starej hali ma powstać nowy „nowoczesny budynek” do wstępnej obróbki karoserii. Ford podał nawet jego parametry. Obiekt będzie miał 26 metrów wysokości, 25 metrów szerokości i 100 metrów długości. Koncern chce rozpocząć montaż obiektu już w przyszłym roku. Plan zakłada, że pierwszy elektryczny model Forda wyprodukowany w Europie ma zjechać z linii montażowej od 2023 roku. Ford zainwestuje około 1 miliarda dolarów w przygotowanie europejskiej fabryki do produkcji pojazdów elektrycznych.

Pierwsza taka fabryka Forda w Europie

W lutym mieliśmy wirtualne wmurowanie kamienia węgielnego pod naszą nową fabrykę, a teraz cieszę się, że w końcu możemy zaprezentować miejsce gdzie przekształcamy nasz zakład w centrum elektryfikacji. To będzie pierwsza fabryka Forda w Europie, która produkuje pojazdy elektryczne – powiedział Gunnar Herrmann, dyrektor generalny Ford-Werke GmbH.

Właśnie w lutym ogłoszono, że samochód elektryczny zbudowany w Kolonii będzie oparty na modułowym elektrycznym systemie napędowym Volkswagena (MEB). Ford i niemiecki producent pojazdów podpisali w czerwcu 2020 r. kontrakty dotyczące ich globalnego sojuszu w dziedzinie elektryfikacji lekkich pojazdów użytkowych.

Inwestycje warte miliardy

Jeszcze w maju firma ogłosiła, że zwiększy inwestycje w mobilność elektryczną do ponad 30 miliardów dolarów (do 2025 roku). Wśród planów koncernu znalazła się budowa trzech nowych fabryk akumulatorów w Europie, gdzie rekordy popularności bije produkowany w USA model elektryczny Ford Mustang Mach-E GT (kosztuje 78 500 euro).

Przypomnijmy, że swoją fabrykę w Niemczech kończy budować inny gigant z USA – Tesla. Gigafabryka powstaje pod Berlinem. O lokalizacji swojego zakładu w Niemczech myślą też inni jak choćby Polestar. Firma, która sprzedaje elektryczne samochody marki premium na dwóch największych rynkach pojazdów EV na świecie – USA i Chinach chce wzmocnić swoją pozycję w Europie.

Źródło: ford.com, własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA