Mercedes rozpoczął właśnie sprzedaż modelu S 580 e – pierwszej klasy S z czwartą generacją napędu hybrydowego. W trybie bezemisyjnym prestiżowa limuzyna przejedzie ponad 100 km i rozpędzi się do 140 km/h. Hybryda plug-in producenta ze Stuttgartu jest dostępna w wersji z normalnym i długim rozstawem osi. Ceny S-ki zaczynają się od 557 500 zł.
Za sprawą 150-konnego silnika elektrycznego i ponad 100 km zasięgu „na prądzie” (WLTP) nowy Mercedes-Benz S 580 e może w wielu przypadkach poruszać się bez korzystania z jednostki spalinowej. W porównaniu z poprzednikiem zasięg wzrósł ponad dwukrotnie. „Bazą” dla hybrydowego zespołu napędowego jest 6-cylindrowy, benzynowy, rzędowy silnik M 256 o mocy 270 kW (367 KM). Szczytowy moment obrotowy silnika elektrycznego, wynoszący 480 Nm, jest dostępny praktycznie od samego początku, co zapewnia wysoką dynamikę podczas ruszania i umożliwia zwinne przyspieszanie. Maksymalna prędkość w programie jazdy Electric wynosi 140 km/h. Zużycie paliwa niemieckiej limuzyny w cyklu mieszanym wynosi 1,1-1,5 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym 26-33 g/km, a zużycie energii elektrycznej również w mieszanym cyklu, to 20,2-22,0 kWh/100 km.
W porównaniu z poprzednikiem korzyści przynosi inne umieszczenie akumulatora w samochodzie – bagażnik nie ma stopnia i oferuje możliwość przewozu długich przedmiotów.

Standardem jest pokładowa trójfazowa ładowarka AC o mocy 11 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym umożliwia ładowarka DC o mocy 60 kW. W rezultacie pełne naładowanie akumulatora można przeprowadzić w ciągu około 30 minut.
Dane techniczne*:
| S 580 e | ||
| Silnik (układ i liczba cylindrów) | R6 | |
| Pojemność, silnik benz. | ccm | 2999 |
| Moc maks., silnik benz. | kW/KM | 270/367 |
| przy | obr./min | 5500-6100 |
| Maks. moment obr., silnik benz. | Nm | 500 |
| przy | obr./min | 1600-4500 |
| Moc maks., silnik elektr. | kW/KM | 110/150 |
| Maks. moment obr., silnik elektr. | Nm | 480 |
| Moc systemowa | kW/KM | 375/510 |
| Systemowy moment obrotowy | Nm | 750 |
| Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP: EAER w cyklu mieszanym) | km | 104.0-121.0 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 5,2 |
| Prędkość maksymalna | km/h | 250 |
| Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym | km/h | 40 |
| Ceny od | zł | 557 500 (577 500) |
| S 580 e | ||
| Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 1,1-1,5 |
| Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) | g/km | 26.0-33.0 |
| Ważone zużycie prądu w cyklu mieszanym (WLTP) | kWh/100 km | 20,0-22,0 |
* dane w nawiasach dotyczą wersji z długim rozstawem osi
Źródło: na podstawie Mercedes-Benz












