Od stycznia do czerwca na świecie sprzedano ponad 13 tys. egzemplarzy modelu Mini Cooper SE (BEV). W tym okresie niemieccy klienci zakupili 6324 aut Mini Cooper SE oraz Mini Cooper SE Countryman ALL4 (PHEV). Obecnie, już ponad 15 procent wszystkich nowych samochodów brytyjskiego producenta wyposażonych jest w zelektryfikowany układ napędowy.
Od 2030 roku Mini ma stać się marką w pełni elektryczną. Wyniki sprzedaży pokazują, że koncern jest na dobrej drodze, by zakładany cel osiągnąć. W pierwszej połowie 2021 roku udział zelektryfikowanych pojazdów w całkowitej globalnej sprzedaży brytyjskiej marki premium należącej do BMW wzrósł do ponad 15 procent. Od stycznia do czerwca 2021 roku Mini sprzedało na całym świecie łącznie 157 799 pojazdów, przekraczając wynik z analogicznego okresu roku ubiegłego o 32,6 procent. Łączna światowa sprzedaż pojazdów Mini ze zelektryfikowanym napędem wyniosła w pierwszej połowie 2021 roku 23 777 egzemplarzy. Najważniejszym motorem wzrostu okazało się elektryczne Mini Cooper SE z 13 454 egzemplarzami sprzedanymi od stycznia do czerwca 2021 roku. Od momentu wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku do końca czerwca 2021 roku do klientów trafiły 31 034 egzemplarze pierwszego całkowicie elektrycznego modelu Mini.
Miejska frajda
Dobrze sprzedaje się również Mini Cooper SE Countryman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1–1,7 1/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,5–14,8 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47–39 g/km). W pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku hybrydowy model plug-in zwiększył swoją sprzedaż do 10 323 sztuk.
— MINI od zawsze kojarzy się z przemyślanymi rozwiązaniami i wydajnością, dlatego doskonale nadaje się również do elektromobilności. Miejska fajda z jazdy i mobilność bez lokalnej emisji spalin po prostu idealnie do siebie pasują. I nasi klienci to czują – powiedział Bernd Körber, szef marki Mini.
Mini Cooper SE dzięki silnikowi elektrycznemu rozwija moc 135 kW (184 KM) i osiąga zasięg od 203 do 234 km w cyklu testowym WLTP. Z kolei Mini Cooper SE Countryman ALL4 dzięki układowi napędowemu składającemu się z silnika spalinowego i elektrycznego, które razem generuje moc 162 kW (220 KM). Model hybrydowy plug-in ma według WLTP zasięg elektryczny do 59 km.
Niemcy lubią Mini
Mini najlepiej w Europie sprzedają się w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Od stycznia do czerwca 2021 roku sprzedano w Niemczech 6324 egzemplarze Mini Cooper SE i Mini Cooper SE Countryman ALL4. Odpowiada to prawie 30 procentom całkowitej sprzedaży Mini w Niemczech w tym okresie. Tym samym Niemcy stają się zdecydowanie najważniejszym rynkiem dla zelektryfikowanych modeli Mini. Na drugim miejscu w tym rankingu znajduje się rodzimy rynek marki, czyli Wielka Brytania. W pierwszym półroczu 2021 roku udział pojazdów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży Mini na brytyjskim rynku wyniósł 17,4 procent. Łącznie w Wielkiej Brytanii sprzedano 4027 egzemplarzy obu modeli.
Producent premium
BMW Group, reprezentująca marki BMW, Mini, Rolls-Royce i BMW Motorrad, jest jednym z wiodących na świecie producentów samochodów i motocykli w segmencie premium, a także dostawcą usług finansowych i mobilnościowych. Sieć produkcyjna BMW Group obejmuje 31 zakładów produkcyjnych i montażowych w 15 krajach. Firma dysponuje międzynarodową siecią dystrybucji w ponad 140 krajach. W roku 2020 firma BMW Group sprzedała ponad 2,3 miliona samochodów oraz ponad 169 tysięcy motocykli na całym świecie. Dochód przed opodatkowaniem w roku finansowym 2020 wyniósł 5,222 mld euro przy obrotach wynoszących 98,990 mld euro. Według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r. w BMW Group było zatrudnionych 120 726 pracowników.
Źródło: na podstawie BMW