Webasto i włoska marka specjalizująca się w pojazdach elektrycznych Green-G zaprezentowały małą elektryczną ciężarówkę o nazwie „ecarry”. Pojazd dedykowany jest do poruszania się ruchu miejskim. Ma być oferowany z dwoma opcjami akumulatorów o zasięgu do 250 km.
Według Webasto pojazd będzie miał wymiary zbliżone do konwencjonalnego vana. Dopuszczalna masa całkowita wynosi do 3,5 tony, a maksymalna prędkość to 80 km/h. Podczas gdy pojazd i układ napędowy pochodzą od Green-G, spółki zależnej włoskiego Goriziane Holding, Webasto wniósł do pojazdu swoją wiedzę na temat akumulatorów i klimatyzacji.
Sercem elektrycznej ciężarówki jest akumulator NCM o pojemności 35 kWh. W wersji standardowej zamontowana jest jedna tego typu bateria, dwie w wersji premium. Przy mocy osiągającej 70 kWh (dla dwóch baterii), ecarry powinien mieć zasięg 250 kilometrów.
Producenci podkreślili, że ecarry został „specjalnie opracowany dla firm usługowych, które działają w środowisku miejskim”. Odpowiednie obszary zastosowania obejmują usługi usuwania odpadów, ogrodnictwo, logistykę miejską i dostawy na obszarze tzw. ostatniej mili.
Każdy wnosi coś
Dzięki ecarry obie firmy chcą przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia i hałasu na obszarach, na których używane są pojazdy komunalne.
– Dzięki naszemu projektowi wdrożymy na ulicach miast innowacyjne rozwiązania technologiczne, które są w harmonii ze zrównoważonym rozwojem ekologicznym. W Webasto mamy zaś partnera w dziedzinie akumulatorów i zarządzania temperaturą, który przekonał nas wysoką jakością swoich produktów i usług – powiedział Alessandro Della Torre, kierownik projektu w Green-G.
Oprócz akumulatora Webasto dostarcza również włoskiej firmie system grzewczy do wnętrza pojazdu. Dla ecarrry opracowano specjalną strategię kontroli ogrzewania w celu zwiększenia wydajności systemu zarządzania ciepłem.
Elastyczna reakcja
Przedstawiciele Webasto poinformowali natomiast, że po ecarry w ramach współpracy mają powstać kolejne pojazdy elektryczne.
– Doświadczenie, które zdobywamy integrując nasze produkty w ecarry, umożliwia nam bardziej elastycznie reagowanie na wymagania rynku. Ta współpraca daje nam również możliwość dalszego rozwoju na rynku dystrybucji śródmiejskiej i ruchu miejskiego, co jest bardzo ważnym obszarem w sferze usług dla e-mobilności – powiedział Manuel Kagelmann, szef działu ds. rozwiązań niestandardowych w Webasto.
Na razie nie ujawniono ile pojazd miałby kosztować.
Źródło: webasto-group.com