Fabryka w Dingolfing rozpoczęła 2 lipca produkcję elektrycznego BMW iX. Z jednej linii produkcyjnej w zakładach w Dolnej Bawarii zjeżdżać będą pojazdy ze wszystkimi wariantami napędu. Serie 7 i 5 w ciągu najbliższych lat doczekają się elektrycznych odpowiedników. Zakłady w Dingolfing zostały doinwestowane kwotą ponad 400 mln euro.
– Wraz z rozpoczęciem produkcji BMW iX osiągnęliśmy kolejny kamień milowy elektryfikacji. Nasza sieć produkcyjna pokazuje tym samym udaną transformację w kierunku elektromobilności i cyfryzacji – powidział Milan Nedeljkovic, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję.
BMW iX będzie powstawać w największych europejskich zakładach produkcyjnych BMW Group elastycznie na jednej linii montażowej na przemian z BMW serii 5, serii 7 i serii 8. Aby umożliwić taką elastyczność i różnorodność napędów, linia montażowa pojazdów w Dingolfing została rozbudowana i zrestrukturyzowana. W sumie BMW Group zainwestowała na potrzeby BMW iX w zakładach w Dingolfing ponad 400 mln euro. Wiele z tych adaptacji i zmian strukturalnych związanych z produkcją BMW iX przyniesie korzyści również kolejnym generacjom BMW serii 7 i serii 5, które będą zjeżdżać z taśmy produkcyjnej w Dingolfing w ciągu najbliższych lat. Dla obu serii modelowych planowane są również warianty w pełni elektryczne.
Zużycie energii w modelach iX (WLTP):
BMW iX xDrive40: zużycie energii w kWh/100 km: 22,5-19,4;
BMW iX xDrive50: zużycie energii w kWh/100 km: 23,0-19,8;
BMW i4 eDrive40: zużycie energii w kWh/100 km: 20-16;
Połowa elektryków w połowie dekady
– Tylko w tym roku BMW Group planuje dzięki BMW iX i kolejnym modelom PHEV podwoić udział zelektryfikowanych pojazdów w wolumenie produkcji w zakładach w Dingolfing w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do 2025 roku połowa pojazdów produkowanych w Dingolfing będzie miała zelektryfikowany napęd. Nowy model odegra przy tym istotną rolę. Już w przyszłym roku BMW iX będzie jednym z najliczniejszych modeli produkowanych w tych zakładach — dodał Milan Nedeljkovic. Po BMW iX pojawi się także BMW i4, które będzie produkowane w Monachium. Do końca przyszłego roku wszystkie niemieckie zakłady będą produkowały przynajmniej jeden w pełni elektryczny model.
Prekursor technologii
Produkcja BMW iX w Dingolfing korzysta z szerokiego know-how i kompetencji w zakresie technologii wytwarzanych w tych zakładach. Ścisłe powiązanie zapewnia wysoką wydajność wewnętrzną, krótkie drogi transportu i ogólnie optymalne warunki produkcji. Tu w kooperacji produkowane jest również w pełni elektryczne serce BMW iX, wysoce zintegrowany napęd elektryczny i akumulator piątej generacji, a także kompletna oś elektryczna. Moce produkcyjne są konsekwentnie rozbudowywane. Od 2022 r. w Dingolfing będzie można produkować napędy elektryczne do ponad pół miliona pojazdów.
– Nasze zakłady jako główne miejsce montażu samochodów luksusowych, produkują pojazd będący prekursorem technologii BMW Group. W ten sposób po raz kolejny pokazujemy, że jesteśmy prekursorami mobilności jutra i branżowymi pionierami w kluczowych dla motoryzacji i przyszłości kwestiach, takich jak elektryfikacja, cyfryzacja i zrównoważony rozwój. BMW iX stanowi tym samym kontynuację udanej transformacji zakładu BMW Group w Dingolfing – powiedział Christoph Schröder, dyrektor zakładów BMW Group w Dingolfing
W Dingolfing od 2012 roku stworzono ponad 4000 nowych, przyszłościowych miejsc pracy. Aktualnym przykładem jest utworzenie i rozbudowa centrum kompetencji w zakresie produkcji napędów elektrycznych, w którym liczba pracowników wzrosła w ubiegłym roku ponad dwukrotnie z 600 do ponad 1200. Do końca 2021 roku liczba ta ma wzrosnąć do ponad 1900 osób.
Źródło: na podstawie BMW