Chiński gigant technologiczny Baidu w ciągu najbliższych trzech lat zbuduje i wdroży 1000 w pełni elektrycznych crossoverów. W procesie produkcji autonomicznej taksówki o nazwie Apollo Moon EV, Baidu będzie współpracował z firmą BAIC – producentem samochodów z siedzibą w Pekinie. Dzięki skali produkcji koszt wybudowania jednego robotaxi może wynieść zaledwie 480 tys. juanów. Inteligentne taksówki mają obsłużyć w 2023 r. trzy miliony chińskich klientów.
Baidu to chińska międzynarodowa firma technologiczna specjalizująca się w usługach i produktach związanych z Internetem oraz sztucznej inteligencji. Teraz, ta jedna z największych firm AI i internetowych na świecie ogłosiła, że zamierza masowo produkować elektryczne samochody. Robotaxi zostanie opracowany na bazie 5-miejscowego elektrycznego crossovera firmy BAIC.
Baidu zadeklarował, że wspólnie z BAIC Motor w ciągu najbliższych trzech lat zbuduje i wdroży 1000 w pełni elektrycznych crossoverów. – Robotaxi zostanie opracowany na modelu Alpha-T firmy BAIC. To 5-miejscowy elektryczny crossover średniej wielkości – zapowiedzieli przedstawiciele chińskiego giganta branży IT.
Czujniki, radary, ultradźwięki
Model ten wyposażony jest w baterie o pojemności 93,6 kWh. Silnik rozwija maksymalną moc 218 KM. Zgodnie z europejską procedurą WLTP – zasięg pojazdu to ok. 500 kilometrów.
Jak zapowiedzieli przedstawiciele Baidu ten nowy inteligentny samochód ma w 2023 roku obsłużyć łącznie 3 miliony użytkowników w Chinach. Auto które ma się nazywać Apollo Moon EV będzie wyposażone w szereg autonomicznych technologii — dwa czujniki lidarowe, 13 kamer, pięciomilimetrowe radary, 12 czujników ultradźwiękowych, funkcje obliczeniowe — a także precyzyjny wykrywacz awarii.
Większa skala niższy koszt
Według Baidu, dzięki masowej produkcji koszt wybudowania jednego robotaxi może zostać obniżony do 480 000 juanów (74 650 USD), czyli około jednej trzeciej kosztu przeciętnego pojazdu autonomicznego 4 poziomu.
„Obniżony koszt produkcji ułatwi większy stopień skalowalności. Dzięki temu napędzimy powszechną popularyzację, zwiększając jednocześnie komercjalizację w pełni autonomicznych usług przewozowych w Chinach” – napisali przedstawiciele chińskiego producenta, który testy technologii autonomicznej jazdy rozpoczęli już w 2015 roku.
Obecnie Baidu uruchomiło program demonstracyjny robotaxi w kilku dużych miastach, w tym w Szanghaju, Pekinie, Kantonie i Chongqing. W ciągu najbliższych trzech lat planuje rozszerzyć program o kolejne 30 miast w Chinach.
W styczniu 2021r. Baidu otrzymał pozwolenie na testowanie pojazdów autonomicznych w Kalifornii.
Źródło: własne, autonews.com