UDOSTĘPNIJ

vw.press-bank.pl, materiały własne

Volkswagen do 2025 r. zamierza zredukować obciążenia dla środowiska naturalnego o 45% w stosunku do ich poziomu z 2010 r.

Podczas rozpoczęcia dwudniowej konferencji Group Environmental Conference (GEC) w Wolfsburgu, prezes zarządu niemieckiego koncernu, Matthias Müller powiedział:

„Naszym celem jest wnoszenie decydującego wkładu w ograniczenie zmian klimatu i w poprawę jakości powietrza w miastach. Dlatego także w dziedzinie produkcji stawiamy sobie nowe, ambitne cele: do 2025 roku o kolejne 20% zmniejszymy obciążenia koncernu Volkswagen dla środowiska. W stosunku do roku 2010, oznacza to o 45% mniej wykorzystanej do produkcji samochodu energii, dwutlenku węgla, wody, rozpuszczalników i odpadów na każdy pojazd. Rozszerzamy pojęcie środowiska i zrównoważonego rozwoju. Musimy przyjrzeć się pod tym kątem całemu cyklowi życia samochodu – od surowców i produkcji energii po recykling”.

Volkswagen realizuje tym samym zalecenia powołanej rok temu Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju, w której zasiadają niezależni eksperci z różnych krajów. Doradzają oni zarządowi koncernu w kwestiach związanych z przebudową przedsiębiorstwa. Wśród prelegentów występujących na odbywającej się w Wolfsburgu konferencji koncernu poświęconej sprawom ochrony środowiska naturalnego był m.in. Georg Kell, założyciel UN Global Compact i rzecznik Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, krytyczna i konstruktywna wymiana opinii jest ważna dla koncernu, by mógł odzyskać zaufanie utracone w wyniku kryzysu związanego z silnikami Diesla.

Podczas konferencji Group Environmental Conference 2017 przedstawiono także liczne projekty dotyczące środowiska naturalnego oraz inicjatywy podejmowane w tej dziedzinie przez poszczególne marki koncernu.

Volkswagen poinformował ponadto, że model e-Golf okazał się być zdecydowanie najoszczędniejszym samochodem w Superteście Ekonomii, którego organizatorem jest Auto Klub Dziennikarzy Polskich.

Przejechanie e-Golfem 100 km kosztuje 4,79 zł – to niemal czterokrotnie mniej niż w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi. Kompaktowy EV Volkswagena zużył średnio podczas testu
11,1 kWh energii elektrycznej na 100 km – samochód okazał się być zatem oszczędniejszy niż wskazują oficjalne dane producenta.

Pojazd jest zasilany przez zespół akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 35,8 kWh. Elektryczny silnik dostarcza 136 KM mocy i 290 Nm momentu obrotowego.

Zasięg e-Golfa na jednym ładowaniu przekracza 300 km.

 

 

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA