Największy i najbardziej pojemny van Citroëna jest już dostępny w Wielkiej Brytanii. Wyspiarze mogą także robić już rezerwację na największego Peugeota e-Jumper. Choć ceny obu aut EV zaczynają się z uwzględnieniem rządowej dopłaty od 49.335 funtów (ponad 250 tys. zł), samochody różnią się m. in. zasięgiem.
Jeśli chodzi o Citroëna, to silnik elektryczny transportera sprzedawanego na rynku brytyjskim ma moc 96 kW, a auto jest dostępne z dwoma wersjami akumulatorów. Mniejszy akumulator o mocy 37 kWh będzie miał zasięg około 200 kilometrów według WLTP, większy – o mocy 70 kWh będzie miał zasięg około 340 kilometrów.
Trzy wersje do wyboru
Pełne ładowanie ë-Relay w stacji ładowania AC to odpowiednio: pięć godzin (37 kWh) lub siedem godzin (70 kWh). Alternatywnie akumulatory można również ładować prądem stałym (CCS). W tym przypadku oba warianty akumulatorów wymagają jednej godziny do 80 procent na stacji ładującej o mocy 50 kW. Dla wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony maksymalna prędkość wynosi 110 km/h, natomiast dla wersji czterotonowej 90 km/h.
Ceny nowego zasilanego bateryjnie ë-Relay zaczynają się od 49.335 funtów (po rządowej dopłacie). Van jest dostępny wyłącznie w wersji wyposażenia „Enterprise” i można go zamówić jako furgon, furgon z oknem lub podwozie z kabiną wszystko po to „aby dopasować się do różnorodnych potrzeb floty i biznesu” – zapewnia producent.
Większy rozmiar, mocniejszy akumulator
Na Wyspach można też robić już rezerwacje na nowego e-Boxera, którego ceny po rządowej dopłacie także zaczynają się od 49 335 funtów. E-Boxer oferuje moc 90 kW i ładowność do 1890 kg. Dostępne są również dwie wersje akumulatorów dla e-Boxera, jednak są one zależne od rozmiaru. Mniejszy jest wyposażony w jednostkę 37 kWh, wersje większe mają większy akumulator o mocy 70 kWh. Obydwa akumulatory litowo-jonowe są podłączone do silnika elektrycznego o mocy 90 kW.
– Największy model dostępny we flocie Peugeot, e-Boxer zapewnia kierowcom i przedsiębiorcom praktyczny samochód, który może odpowiedzieć na wiele ich potrzeb – powiedziała Julie David, dyrektor zarządzająca Peugeot UK.
80 procent w 60 minut
Akumulator 37 kWh zapewnia zasięg do 117 km (73 mile) zgodnie z WLTP, a akumulator 70 kWh zwiększa zasięg PEUGEOT e-Boxera do 223 km (139 mil). Pełne naładowanie w zakresie 0-100% przy użyciu jednofazowej ładowarki ściennej 7,4 kW można osiągnąć w ciągu sześciu godzin na akumulatorze 37 kWh i 12 godzin na akumulatorze 70 kWh. E-Boxer obsługuje również szybkie ładowanie 50 kW, co pozwala na naładowanie w zakresie 0-80% w ciągu zaledwie 60 minut.
e-Boxer jest dostępny w wersji „Professional” w trzech różnych wersjach nadwozia, dostosowanych do różnych potrzeb; Furgon, furgon z oknem i podwozie z kabiną.
Jak tłumaczą obaj producenci zarówno Peugeot e-Boxer jak i Citroëna ë-Relay pojawią się na drogach Wielkiej Brytanii, ponieważ obie firmy kontynuuje swoją strategię elektryfikacji (docelowo, w przeciągu kilku lat chcą oferować wersję zelektryfikowaną w całej gamie swoich pojazdów dostawczych).
Źródło: peugeot.com, citroen.com