Volkswagen ID.4 uzyskał bardzo dobre wyniki w teście bezpieczeństwa Euro NCAP (European New Car Assessment Program). Pierwszy elektryczny SUV marki Volkswagen, skonstruowany na innowacyjnej modułowej platformie MEB, otrzymał najwyższą ocenę, czyli pięć gwiazdek. ID.4 zdobył dobre oceny we wszystkich testowych kategoriach – w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci oraz pieszych, a także za systemy wspomagania. W październiku 2020 roku najwyższą ocenę w teście NCAP uzyskał mniejszy brat ID.4, czyli elektryczny ID.3.
Na ocenę ochrony dorosłych pasażerów wpływ mają wyniki zderzeń – czołowego, bocznego oraz w tył samochodu. W oparciu o testy zderzeniowe i o ocenę środków, które zapewniają jak najszybsze – wydobycie i możliwość udzielenia pomocy poszkodowanym, ID.4 otrzymał 93 procent punktów możliwych do zdobycia w przypadku kierowcy i dorosłych pasażerów. W przypadku dzieci wynik wyniósł 89 procent.
Oceny są oparte na trzech wskaźnikach. Oprócz ochrony, którą zapewniają urządzenia przytrzymujące dzieci w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego, na ocenę końcową ma również wpływ sposób instalowania w aucie fotelików dziecięcych o różnych rozmiarach, a także wyposażenie ID.4 w udogodnienia do przewozu dzieci.
Euro NCAP – oprócz oceny ochrony pasażerów w aucie – bada również, jak skutecznie system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) chroni pieszych i rowerzystów przed ewentualną kolizją z samochodem. Równie istotną wagę przywiązuje się do innych standardowych systemów wspomagania. Jedną z niewątpliwych zalet ID.4 jest fakt, że wszystkie wersje seryjnie są wyposażone w system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu Lane Assist i system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist. ID.4 jest również wyposażony w centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami, która zmniejsza ryzyko, że kierowca i pasażer uderzą się głowami podczas, na przykład, zderzenia w bok samochodu.
Kolejnym systemem, który każdy ID.4 ma na pokładzie, jest Car2X. Umożliwia on wymianę informacji między infrastrukturą drogową a samochodami o lokalnych zagrożeniach za pośrednictwem sieci bezprzewodowej WLAN. Już w marcu 2020 roku Euro NCAP przyznało temu innowacyjnemu systemowi ostrzegania o zagrożeniach nagrodę Advanced Award w uznaniu za jej znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa. Jako wyposażenie dodatkowe Volkswagen oferuje do ID.4 systemy asystujące, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort podróżowania (np. system Side Assist).
Z wynikiem 85 procent możliwych do zdobycia punktów elektryczny SUV Volkswagena uzyskał również doskonałe wyniki w kategorii Safety Assist. Ocena za ochronę pieszych i rowerzystów wyniosła 76%.
ID.4 właśnie pojawił się w polskich salonach. Model w podstawowej wersji Pure dostępny jest od 156 tys. zł. Topową odmianę Pro Performance Max, oferującą standardowo m.in. wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości czy panoramiczne okno dachowe można kupić za ok. 253 tys. zł.