Na przestrzeni dwóch lat portfolio produktowe Volkswagen Samochody Dostawcze (VWSD) zostanie całkowicie odświeżone i poszerzone. Pojawi się nowy Caddy, nowy Multivan, nowy Amarok i elektryczny ID.BUZZ (animacja), który w 2022 roku zadebiutuje również na amerykańskim rynku. VWSD zamierza w tym roku dostarczyć klientom 400 tys. samochodów dostawczych.
Systemy autonomiczne w niedalekiej perspektywie
Firma Volkswagen Samochody Dostawcze z siedzibą w Hanowerze i z zakładami produkcyjnymi również w Poznaniu i we Wrześni, potwierdziła kontynuację strategii pod nazwą GRIP2025+. VWSD przejmuje rolę lidera w rozwoju autonomicznej jazdy w Grupie Volkswagen. Projekty na tym polu realizowane będą we współpracy z Argo AI. – Nasze pojazdy dostawcze są logicznie pierwszym miejscem, w którym zastosować można systemy autonomiczne. Przewidujemy, że do 2025 roku systemy autonomiczne opracowane w ramach marki Volkswagen Samochody Dostawcze znajdą zastosowanie w użytku komercyjnym – powiedział Carsten Intra prezes zarządu firmy Volkswagen Samochody Dostawcze.
Zrównoważony rozwój i nakłady
Cele związane ze zrównoważonym rozwojem zostały silnie zakorzenione w strategii firmy. W tym zakresie Volkswagen Samochody Dostawcze koncentruje się z jednej strony na elektryfikacji floty, w tym na nowym Multivanie jako hybrydzie typu plug-in w tym roku i na w pełni elektrycznym ID. BUZZ w roku przyszłym. Koszty rozwoju, przede wszystkim w zakresie ID.BUZZ i autonomicznej jazdy (w tym roku mają się rozpocząć testy pojazdów autonomicznych), wzrosły w 2020 roku o około 100 milionów euro, do łącznie około 1 miliarda euro. Inwestycje wzrosły w tym samym okresie o 31 procent, do łącznej kwoty 966 mln euro. W przyszłym roku pojawi się w pełni elektryczny ID. BUZZ w wersji osobowej i cargo. Podczas spotkania z mediami prezes Intra potwierdził wprowadzenie tego modelu także na rynek USA. Firma dużo uwagi poświęca ochronie środowiska naturalnego. Do 2025 roku Volkswagen Samochody Dostawcze zamierza zredukować zużycie energii, wody, rozpuszczalników, odpadów i emisję CO2 łącznie o 50 procent w porównaniu z rokiem 2010. W Hanowerze udało się już osiągnąć redukcję na poziomie 39 procent.
Jeszcze tylko rok na minusie
W tym roku zarząd Volkswagen Samochody Dostawcze przewiduje dostarczenie do klientów ponad 400 000 pojazdów, a więc znacznie powyżej poziomu z roku 2020. Ze względu na inwestycje w transformację, przebudowę zakładów i wprowadzenie modeli w pełni elektrycznych, cyt.: ”oczekuje się, że wynik operacyjny działu ‘Car Business’ będzie ujemny również w 2021 roku.” – Nasza strategia GRIP jest planem wzrostu. W perspektywie średnioterminowej znacznie zwiększymy liczbę sprzedanych egzemplarzy, obroty i wyniki końcowe oraz ponownie osiągniemy rentowność. W drodze do tego celu akceptujemy dwa lata z ujemnym wynikiem w 'Car Business’. Naszym celem jest odegranie kluczowej roli w kształtowaniu mobilności następnej dekady – podkreślił Carsten Intra.
Źródło: na podstawie Volkswagen