SAIC MG Motor, kultowa brytyjska marka o sportowym zacięciu (dziś kontrolowana przez z chiński kapitał) chce w większym stopniu zaznaczyć swoją obecność na kontynencie europejskim. Po niedawno wprowadzonym na rynek całkowicie elektrycznego SUV-a ZS EV i wkrótce po nim hybrydowym plug-in MG EHS, producent zapowiedział kolejny elektryczny duet: SUV Marvel R Electric i kompaktowe kombi MG 5 Electric. Pierwszy ma pojawić się w sprzedaży na rynku europejskim w maju, drugi w październiku.
MG Motor swoje „pierwsze elektryki” zaczął już sprzedawać na mniejszych europejskich rynkach (Norwegia, Islandia, Dania i Holandia). Teraz władze koncernu zdecydowały, że spróbują w na wielką skalę zaistnieć w Europie kontynentalnej. MG będzie sprzedawać swoje elektryki w Niemczech, Francji i Włoszech.
W Niemczech od początku roku dostępny już jest elektryczny ZS EV. To kompaktowy elektryczny SUV o mocy 105 kW (ZS EV rozwija prędkość do 140 km / h i przyspiesza od zera do 100 km / h w 8,2 sekundy). Jego zasięg to 263 kilometrów (zgodnie z WLTP). Akumulator ładuje się do 80% po 40 minutach. Cena wynosi 31 990 euro. Niebawem w Niemczech pojawi się też hybrydowy SUV typu plug-in EHS (zasięg elektryczny 52 kilometry). Jego moc wynosi 190 kW, a cena to nieco poniżej 35 000 euro.
Matt Lei, dyrektor generalny MG, nazywa ZS EV i hybrydę plug-in EHS wyjątkowo praktycznymi pojazdami, które spełniają najważniejsze potrzeby. Jednocześnie zapowiada, że dwa nowe szykowane na rynek europejski elektryki też będą mogły pochwalić się świetnymi parametrami. – MG Marvel R Electric i MG5 Electric to dwa elektryczne pojazdy nowej generacji, które zadowolą najbardziej wymagających europejskich kierowców. Będą miały między innymi atrakcyjny zasięg, możliwość szybkiego ładowania, zaawansowane funkcje bezpieczeństwa – zapowiada Matt Lei. Ponadto atrakcyjna ma być też ich cena.
Wiadomo na razie, że Marvel R Electric to SUV o długości 4,70 m wyposażony w dwa lub trzy silniki elektryczne, w zależności od wersji. Moc modelu podstawowego to 212 kW (moment obrotowy 660 Nm). Według producenta zasięg WLTP ma wynieść „ponad 400 kilometrów”, a akumulator można naładować do 80 procent w 30 minut za pomocą ładowania DC. Prędkość maksymalna to 200 km / h, przy przyspieszeniu od 0 do 100 km / h w mniej niż pięć sekund. Auto posiada również wbudowaną ładowarkę, która umożliwia ładowanie trójfazowe do 11 kW.
Podstawowa wersja Marvela R Electric ma napęd na tylne koła, ale MG nie podaje danych dotyczących osiągów. Bagażnik auta ma mieć pojemność 357 litrów lub 1396 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.
Drugi z nowych modeli to MG5 Electric – kompaktowe kombi o długości 4,54 metra i rozstawie osi 2,67 metra. Samochód elektryczny ma moc 135 kW. Producent w specyfikacji nie podaje danych co do zasięgu (ma być podobny jak w modelu Marvel R Electric – ponad 400 km). MG5 Electric ma się też wyróżniać pojemnością bagażnika od 578 do 1456 litrów.
Marvel R Electric ma zostać wprowadzony na rynek europejski w maju, a MG5 Electric w październiku. Seria MG5 jest już od jakiegoś czasu w sprzedaży w Wielkiej Brytanii, ale przed wprowadzeniem na rynek w innych krajach europejskich przejdzie kompleksowy lifting. MG nie podało jeszcze cen obu samochodów elektrycznych.
MG, to marka samochodu stworzona w 1924 r. przez brytyjskiego producenta o tej samej nazwie.
W kwietniu 2005 r. zaprzestano produkcji samochodów MG po tym, jak jej właściciel, MG Rover ogłosił bankructwo. Jednak dwa lata później markę kupił chiński Nanjing Automobile Group, który wznowił produkcję auta MG w Chinach. Niebawem został przejęty przez chiński koncern SAIC (obecny właściciel). Aktualnie montaż samochodów odbywa się również w dawnej fabryce MG Rover w Longbridge w Birmingham.
Źródło: electrive.com, własne