UDOSTĘPNIJ

Koncern motoryzacyjny z Wolfsburga chce przyspieszyć rozwój elektryfikacji. W 2021 roku dostawy zelektryfikowanych pojazdów mają wynieść ponad 450.000 egzemplarzy, czyli ponad dwa razy więcej niż w poprzednim. W 2020 roku na rozwój najnowszych technologii Volkswagen wydał łącznie 2,7 miliarda euro. Marka stworzyła dzięki temu warunki do wdrożenia strategii ACCELERATE i jeszcze w tym roku zrealizuje pierwsze zawarte w niej zadania. – Dobrze poradziliśmy sobie z kryzysem spowodowanym pandemią. Dzięki surowej dyscyplinie finansowej i dobrej sprzedaży, po pierwszym trudnym półroczu wyszliśmy na prostą. Z zyskiem operacyjnym w wysokości 454 milionów euro przed zdarzeniami specjalnymi Volkswagen okazał się mocny finansowo także w kryzysowym 2020 roku. Nawet w niezwykle wymagających czasach pandemii mogliśmy dzięki temu podjąć znaczące inwestycje w nowe technologie. To z kolei dało nam niezbędną swobodę działania pozwalającą na kontynuowanie transformacji, mimo licznych wyzwań. Za sprawą nowej strategii ACCELERATE w 2021 roku jeszcze zwiększymy jej tempo – powiedział Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena (na zdjęciu poniżej). Do 2025 roku na rozwój elektryfikacji i cyfryzacji Volkswagen zamierza przeznaczyć 16 miliardów euro.

Jeszcze w marcu na wielu europejskich rynkach do klientów trafią pierwsze modele ID.4. W Niemczech dostawy rozpoczną się 26 marca. Do końca lutego w Europie zawarto 23.500 umów na zakup tego modelu. W tym roku Volkswagen wprowadzi też na chiński rynek modele ID.4 GTX z napędem na cztery koła, coupé ID.5 oraz ID.6 X/CROZZ.

Wprowadzając do sprzedaży kolejne modele Volkswagen szybko zwiększa sprzedaż samochodów elektrycznych i globalne wykorzystanie platformy MEB. – Po raz kolejny pokazujemy w ten sposób, że marka Volkswagen jest w koncernie liderem w dziedzinie wykorzystania modułowych platform. Już dzisiaj około 80 procent samochodów koncernu korzysta z technologii Volkswagena – dodał Ralf Brandstätter. Volkswagen zamierza dostarczyć w 2020 roku klientom około 300.000 samochodów skonstruowanych na platformie MEB. Należy do tego doliczyć około 150.000 pojazdów hybrydowych.

Firma dobrze rozpoczęła bieżący rok – w ciągu dwóch pierwszych miesięcy mimo ograniczeń na wielu rynkach spowodowanych pandemią koronawirusa klientom z całego świata dostarczyła 15.500 samochodów typu BEV, co oznacza wzrost o 51 procent w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. W Niemczech wzrost wyniósł 143 procent. W wypadku hybryd (PHEV), których dostarczono 16.300, wzrost w skali świata wyniósł 174 procent, a w Niemczech 291 procent.

Volkswagen zanotował w roku ubiegłym przychód ze sprzedaży w wysokości 71,1 miliarda euro (w 2019 r. było to 88,4 mld euro) i dostarczył klientom 5,3 miliona samochodów (w 2019 r. trafiło do klientów 6,3 mln pojazdów).

Źródło: https://vw-press.pl, własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA