Dębica dołączyła właśnie do miast w których Tauron zainstalował stacje ładowania samochodów elektrycznych. To pierwsza w tej lokalizacji i jedna z 87 stacji ładowania (192 punkty ładowania) oddanych do tej pory do użytku przez spółkę na terenie działalności Grupy. Do końca roku Tauron chce udostępnić łącznie ponad 130 stacji.
Stacja ładowania (AC/2×22 kW) została zlokalizowana na terenie Galerii Dębickiej i pozwala na niezależne dostarczanie energii dwóm pojazdom w tym samym czasie.
Sieć TAURONA w południowej Polsce składa się z 87 stacji ogólnodostępnych, w tym 17 stacji DC (ładowanie prądem stałym) oraz 70 stacji AC (ładowanie prądem zmiennym). Stacja ładowania AC składa się z dwóch punktów ładowania, a stacja DC, w zależności od modelu, z trzech albo czterech punktów. Oznacza to, że aktualnie TAURON udostępnia 192 punkty ładowania. W ostatnich dniach nowe stacje ładowania pojawiły się także w Bytomiu, Bochni, Goczałkowicach-Zdroju i Gorlicach.
Najwięcej ładowarek zostało oddanych do użytku w województwach śląskim (60) i dolnośląskim (16). W najbliższych miesiącach spółka planuje budowę kolejnych, tak, by na koniec roku liczba stacji przekroczyła 130.
– Rozwój infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych to jeden z najważniejszych obszarów rozwoju biznesowego spółki TAURON Nowe Technologie. Jesteśmy przekonani, że elektryfikacja transportu będzie w najbliższych latach rozwijała się bardzo dynamicznie. Jesteśmy otwarci na potrzeby samorządów w zakresie elektromobilności. Dzięki sieci naszych stacji Katowice jako pierwsze miasto w Polsce, już w kwietniu 2020 roku, wypełniło zapisy ustawy o elektromobilności – mówi cytowany w komunikacie Piotr Apollo, wiceprezes TAURON Nowe Technologie.
Aplikacja eMap od Taurona, która pozwala na obsługę stacji jest dostępna na platformach – AppStore, Google Play oraz na stronie spółki i umożliwia m.in. wyszukiwanie dostępnej stacji w czasie rzeczywistym, wyznaczenie trasy do wybranego punktu ładowania z pomocą nawigacji oraz przeprowadzenie procesu autoryzacji, ładowania oraz rozliczenia transakcji. Użytkownicy mogą też skorzystać z opcji dodatkowych, takich jak filtrowanie rodzaju, typu i mocy złącza.
Jak podała spółka, koszt przejechania 100 km samochodem eklektycznym waha się od ok. 9 do 12 zł i jest kilka razy niższy, niż przejechanie tej samej drogi samochodem napędzanym benzyną, bądź olejem napędowym.