IONIQ 5 został zbudowany w oparciu o dedykowaną platformę Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dzięki czemu posiada wyjątkowe proporcje z wydłużonym rozstawem osi, innowacyjne wnętrze oraz wysoką wydajność połączoną z możliwością ultraszybkiego ładowania i funkcją Vehicle-to-Load (V2L), a także zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.
IONIQ 5 ma m.in. ruchomą konsolę środkową, która może cofnąć się nawet o 140 mm. Model został wyposażony w elektronicznie sterowane przednie siedzenia, których grubość Hyundai zmniejszył o 30 procent, zapewniając więcej miejsca dla osób siedzących w drugim rzędzie.
Wiele elementów wnętrza – siedzenia, podsufitka, tapicerka drzwi, podłoga i podłokietnik –wykorzystuje ekologiczne materiały pozyskiwane w zrównoważony sposób, m. in. butelki PET z recyklingu, przędzę roślinną i z naturalnej wełny, skórę ekologiczną i bio farbę z ekstraktami roślinnymi.
Szeroka gama silników i dobre osiągi
Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty zapewniają znakomity zasięg i osiągają prędkość maksymalną 185 km/h. Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Wariant jednosilnikowy o mocy 125 kW oferuje moment obrotowy 350 Nm i napęd na dwa koła (2WD). Z akumulatorem 72,6 kWh może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 7,4 sekundy. W połączeniu z akumulatorem 58 kWh przyspiesza od 0 km/h do 100 km/h w 8,5 sekundy. Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wyniesie około 470–480 km, zgodnie z cyklem WLTP. Auto może holować przyczepy o masie do 1 600 kg.
Ultraszybkie ładowanie
Platforma E-GMP może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V. Platforma oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która wykorzystuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V, by zapewnić stabilną zgodność ładowania.
Dzięki ładowarce 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km. IONIQ 5 wyposażono w funkcję V2L, która umożliwia używanie lub ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych, takich jak rowery elektryczne, skutery lub sprzęt kempingowy – w ruchu lub stacjonarnie. Funkcja V2L może dostarczyć do 3,6 kW mocy.
Szeroki, konfigurowalny, podwójny kokpit IONIQ 5 zawiera 12-calowy, w pełni dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy oraz 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
Po raz pierwszy w Hyundaiu, w IONIQ-u 5 znalazł się wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR HUD), który właściwie zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza.
Dane techniczne:
Wymiary | |||
Rozstaw osi | 3,000 mm | ||
Długość | 4,635 mm | ||
Szerokość | 1,890 mm | ||
Wysokość | 1,605 mm | ||
Przestrzeń ładunkowa | |||
Bagażnik z tyłu | 531 l / 1591 l | ||
Bagażnik z przodu | 57 l (2WD) or 24 l (AWD) | ||
Osiągi | |||
Platforma | Electric-Global Modular Platform | ||
Zasięg (według cyklu WLTP) | 470~480 km (wersja 2WD z baterią 72.6kWh) | ||
Long Range 72.6kWh Battery |
AWD | Moc | 225 kW |
Moment obrotowy | 605 Nm | ||
0-100 km/h | 5,2 s | ||
2WD | Moc | 160 kW | |
Moment obrotowy | 350 Nm | ||
0-100 km/h | 7,4 s | ||
Standard Range 58kWh Battery |
AWD | Moc | 173 kW |
Moment obrotowy | 605 Nm | ||
0-100 km/h | 6,1 s | ||
2WD | Moc | 125 kW | |
Moment obrotowy | 350 Nm | ||
0-100 km/h | 8,5 s | ||
Źródło: https://www.hyundai.news/pl