Carsharingowa spółka chce być obecna w największych polskich aglomeracjach.
Notowana na New Connect spółka 4Mobility, której większościowym akcjonariuszem jest PGE Nowa Energia zamierza zwiększyć w 2021 roku dynamikę w obszarze klientów i przychodów.
– Mam nadzieję, że w bieżącym roku będziemy mogli wykazać jeszcze większe dynamiki, szczególnie w obszarze liczby klientów i przychodów. Tutaj powinny procentować działania wdrożone w ubiegłym roku, takie jak uruchomienie zupełnie nowej aplikacji, czy dodanie do portfolio pakietów związanych z wynajmem kilku-, kilkunasto- i kilkudziesięciodniowym – powiedział Paweł Błaszczak, Prezes Zarządu 4Mobility.
– Pomimo pewnego spowolnienia, jakie odnotowaliśmy przy okazji ograniczeń dla gospodarki, spowodowanych pierwszą falą pandemii, na wiosnę ubiegłego roku, możemy powiedzieć, że sytuacja rynkowa nam sprzyja. Nasze wyniki zestawione kwartał do kwartału, ale też rok do roku, pokazują, że spółka wypracowuje stałe wzrosty. Dzięki temu możemy nadal konsekwentnie realizować przyjętą strategię. Mam tu na myśli dalszy, intensywny rozwój aplikacji, nowych produktów i jeszcze większej dostępności usługi – dodał Paweł Błaszczak.
Jak podkreślił, nie bez znaczenia dla wzrostu jest tez stała rozbudowa floty i zwiększenie do 80% udziału aut klasy premium. Spółka cały czas pracuje też nad rozszerzeniem działalności na nowe rynki.
– W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy swoje usługi we Wrocławiu i Krakowie. Docelowo chcemy być obecni w największych polskich aglomeracjach – przypomniał Błaszczak.
Flota 4mobility liczyła 400 pojazdów na koniec 2020 r. (w ofercie spółka ma m.in. elektryczne modele Nissan Leaf, Audi Q2, Q3, czy Hyundai i30), wobec 300 rok wcześniej i jest obecna w 6 miastach: Warszawie, Poznaniu, Siedlcach, Trójmieście, Rzeszowie i Wrocławiu. Liczba zarejestrowanych użytkowników wyniosła na koniec zeszłego roku 67,3 tys. osób.
4Mobility jest jednym z pionierów (w Warszawie spółka uruchomiła usługę carsharingu pod koniec 2016r.) i liderów świadczących na polskim rynku usługi wynajmu pojazdów. Jej model biznesowy zakłada wykorzystanie przez klientów autorskiej aplikacji mobilnej, dzięki której można bezpiecznie i z dowolnego miejsca dokonać rezerwacji samochodu. Przychody spółki wzrosły do 1,71 mln zł w IV kw. 2020 r. wobec 1,53 mln zł kwartał wcześniej i 1,4 mln zł rok wcześniej. W całym 2020 r. spółka miała 5,57 mln zł jednostkowej straty netto w porównaniu z 4,01 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5,45 mln zł w porównaniu z 4,41 mln zł w roku 2019.