UDOSTĘPNIJ

Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. Sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła aż o 120 proc. w porównaniu do 2019 r. Na 3894 sprzedane w naszym kraju samochody elektryczne (osobowe i lekkie użytkowe), 571 należało do Nissana. Tylko w grudniu ubiegłego roku koncern z Jokohamy sprzedał u nas 88 samochodów elektrycznych.

Taki wzrost zainteresowania i tym samym sprzedaży bardzo nas cieszy, szczególnie że w Polsce udział samochodów elektrycznych w rynku osobowych i lekkich dostawczych stanowi nadal zaledwie około 1 proc., podczas gdy w Nissanie już powyżej 6 proc.” – komentuje Paweł Powalski, EV Product and Infrastructure Manager w Nissan Sales CEE, i dodaje „Takie optymistyczne dane na tle trudnego biznesowo dla branży motoryzacyjnej 2020 roku pozwalają na predykcję zachowań klientów w kolejnych latach właśnie z nakierowaniem na mobilność bezemisyjną. A trzeba pamiętać, że rozwój infrastruktury obsługującej samochody elektryczne postępuje w naszym kraju bardzo dynamicznie, co stanowi dodatkowy element napędowy rozwoju elektromobilności.

Wyniki branży motoryzacyjnej w całej Europie w ujęciu całościowym za 2020 rok wskazują, że pandemia wstrzymała decyzje zakupowe i siłę nabywczą zarówno wśród użytkowników prywatnych jak i biznesowych. Na tym tle rosnąca sprzedaż pojazdów elektrycznych jasno pokazuje dokąd zmierza branża i jak będzie się rozwijać w ciągu kolejnych lat.

Według danych z końca grudnia 2020 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 18 875 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. W ubiegłym roku przybyło ich  9 879 sztuk – o 140 proc. więcej niż w 2019 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PSPA oraz PZPM.

https://poland.nissannews.com/pl, PSPA

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA