Mazda MX-30 okazała się hitem sprzedażowym ostatnich miesięcy 2020 roku. Na polskie drogi w ubiegłym roku wyjechały 222 sztuki elektrycznego (BEV) kompaktowego SUV-a MX-30, co dało temu modelowi miejsce w ścisłej czołówce najchętniej w Polsce kupowanych samochodów tego segmentu z napędem elektrycznym w minionym roku.
„Uważamy, że to doskonały wynik biorąc pod uwagę, że pierwsze egzemplarze Mazdy MX-30 pojawiły się w salonach we wrześniu” – powiedział Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland. „Sukces MX-30 polega na połączeniu kilku czynników – samochód wyróżnia się atrakcyjnym designem i należy do modnej, rozwijającej się klasy kompaktowych SUV-ów, ma najbogatsze wyposażenie w segmencie do 170 tys. zł, jest w środku wykończony na poziomie marek premium i ma bardzo atrakcyjną cenę” – dodał Paździor. Ceny elektrycznej Mazdy MX-30 zaczynają się od 142 900 zł. W ofercie na 2021 r. klienci mogą skorzystać z Ekodopłaty Mazdy w wysokości 5 tys. zł do każdej zamówionej MX-30 bez względu na wersję wyposażenia.
„Wyniki sprzedaży modelu MX-30 wskazują, że samochód wpisał się w gusta polskich klientów, poszukujących kompaktowego, odważnego stylistycznie, elektrycznego crossovera, który ma pełnić przede wszystkim funkcję pojazdu miejskiego. Wiele koncernów motoryzacyjnych kładzie szczególny nacisk na elektryfikację swojej oferty właśnie w tym segmencie. Na 39 osobowych modeli całkowicie elektrycznych dostępnych na polskim rynku w 2020 r. aż 14 samochodów posiadało nadwozia typu SUV lub crossover” – powiedział Jan Wiśniewski z Centrum Badań i Analiz PSPA.
Mazda Motor Poland, PSPA