Hyundai Motor dokonał szeregu modernizacji swojego całkowicie elektrycznego subkompaktowego SUV-a, modelu Kona Electric. Samochód został poddany zmianom w zakresie wyglądu, technologii i praktyczności.
„Kiedy w 2018 roku wprowadziliśmy na rynek Konę Electric był to pierwszy na świecie w pełni elektryczny subkompaktowy SUV, a także duży krok naprzód w dążeniu do przystępnej elektromobilności. Wprowadzając nowy model, pokazujemy, że Hyundai jest w pełni zaangażowany w elektromobilność” – powiedział Andreas-Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe.
Kona Electric przeszła serię zmian wyglądu zewnętrznego. Samochód otrzymał m.in. nowe światła LED do jazdy dziennej. Przód pojazdu uzupełniono o asymetryczny port ładowania. Nowe reflektory zachodzą na błotniki samochodu i łączą się z lakierowanymi nakładkami nadkoli. Przedni oraz tylny zderzak wyposażono w satynowe listwy ozdobne. Zmodernizowana Kona Electric jest o 25 milimetrów dłuższa od poprzedniej wersji.
Modyfikacje objęły również wnętrze. Kona Electric została m.in. wyposażona w zestaw cyfrowy zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala. Pasażerowie pojazdu otrzymali najnowszą aktualizacją systemu Bluelink, która pozwala im sterować samochodem za pomocą smartfona lub głosu. Aplikacja wyświetla zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora, a także pozostały czas ładowania, gdy EV jest podłączony do ładowarki. Użytkownicy samochodu mogą uzyskać dostęp do systemu zarządzania baterią, aby wybrać czas ładowania, który najlepiej pasują do ich planu dnia oraz budżetu. Z kolei dzięki funkcji zdalnego rozpoczęcia ładowania kierowcy elektrycznego Hyundaia mogą rozpocząć i zatrzymać proces uzupełniania energii poprzez naciśnięcie jednego przycisku w aplikacji Bluelink. W chłodniejsze dni zdalne sterowanie temperaturą pozwala użytkownikom zaplanować czas, w którym chcieliby wstępnie ogrzać samochód podłączony do zewnętrznego źródła zasilania. Zapewnia to nie tylko dodatkowy komfort pasażerom, ale także oszczędza energię w akumulatorze, która w innym przypadku byłaby potrzebna do ogrzania pojazdu na drodze.
Parametry układu napędowego nie uległy zmianie. Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Odmiana podstawowa dysponuje akumulatorem o pojemności 39,2 kWh i silnikiem o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Topowy wariant osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, zaś bazowy – 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdym momencie momentu obrotowego.
Odmiana 64 kWh oferuje zasięg 484 kilometrów (WLTP) na jednym ładowaniu, zaś model 39,2 kWh – do 305 kilometrów (WLTP). Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej stacji prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje 47 minut. Kona Electric jest dostępna z opcjonalną trójfazową ładowarką pokładową o mocy 10,5 kW.
W ciągu dwóch lat od rynkowego debiutu Hyundaia Kona Electric na całym świecie sprzedano ponad 120 000 egzemplarzy tego pojazdu, z czego ponad 53 000 w samej Europie. Samochód jest produkowany m.in. w czeskich Nošovicach.
hyundai.news, materiały własne