UDOSTĘPNIJ

Hyundai ogłosił wprowadzenie na rynek nowej submarki IONIQ, dedykowanej samochodom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym (BEV).

W ramach projektu, w ciągu następnych czterech lat, Hyundai wprowadzi trzy nowe modele, a następnie planowane jest dalsze poszerzanie oferty IONIQ. Według zapowiedzi koreańskiego koncernu, pojazdy połączą takie atuty jak ultraszybkie ładowanie, przestronne wnętrze i zasilanie bateryjne z  innowacyjnymi designem, technologiami i usługami.

Jak powiedział Wonhong Cho,Wiceprezes i Dyrektor ds. Globalnego Marketingu Hyundai Motor Company:
„Submarka IONIQ zmieni podejście do obsługi klientów, wybierających pojazdy elektryczne. Dzięki nowym usługom łączności, będziemy oferować zelektryfikowane doświadczenie, wpisujące się w ekologiczny styl życia”.

Hyundai po raz pierwszy użył określenia IONIQ, ogłaszając pod tą nazwą długoterminowy projekt badawczo-rozwojowy dotyczący mobilności przyjaznej dla środowiska. W 2016 r.  koncern wprowadził na rynek model IONIQ, oferujący do wyboru trzy opcje zelektryfikowanego układu napędowego w ramach jednego nadwozia – hybrydowy, hybrydowy plug-in i elektryczny.

W ramach nowej submarki Hyundai rozpocznie sprzedaż gamy numerycznie nazwanych samochodów elektrycznych, z liczbami parzystymi używanymi w przypadku sedanów i nieparzystymi w przypadku SUV-ów.

Pierwszym modelem IONIQ będzie IONIQ 5, średniej wielkości CUV, który trafi na rynek na początku 2021 r. Samochód zostanie oparty na elektrycznym koncepcie 45, który Hyundai zaprezentował w 2019 r. podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie.

W 2022 r. koreański koncern wprowadzi sedana IONIQ 6, bazującego na zaprezentowanym w marcu elektrycznym koncepcie Prophecy, a następnie, na początku 2024 r., model IONIQ 7 – dużego SUV-a. Pojazdy submarki IONIQ zostaną oparte o platformę modułową E-GMP, która według zapowiedzi zaoferuje szybkie ładowanie i duży zasięg.

Hyundai Motor Group ogłosił niedawno, że do 2025 r. zamierza sprzedać 1 milion sztuk samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) i zdobyć 10 procent rynku, stając się liderem globalnego segmentu EV. Koncern do 2025 r. planuje stać się trzecim co do wielkości producentem pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, sprzedając 560 000 szt. modeli  elektrycznych (BEV), nie wliczając w to sprzedaży wodorowych FCEV.

 

hyundai.news, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA