UDOSTĘPNIJ

Hyundai wysłał do Szwajcarii 10 samochodów Hyundai Xcient Fuel Cell, seryjnie produkowanych ciężarówek zasilanych ogniwami paliwowymi.

Koncern planuje w 2020 r. dostarczyć do Szwajcarii w sumie 50 sztuk tego modelu. Od września pojazdy będą przekazywane do klientów flotowych. Do 2025 r. Hyundai zamierza dostarczyć do Szwajcarii łącznie 1 600 ciężarówek Xcient.

Pojazd jest zasilany układem wodorowych ogniw paliwowych o mocy 190 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW każdy. Siedem zbiorników wodoru oferuje łączną pojemność około 32,09 kg. Zasięg na jednym tankowaniu wynosi około 400 km. Czas uzupełniania paliwa ciężarówki zajmuje w przybliżeniu od 8 do 20 minut.

Hyundai Motor pracuje obecnie nad dalekobieżnym ciągnikiem siodłowym zdolnym do przejechania 1 000 kilometrów na jednym tankowaniu. Nowy pojazd, wyposażony w ulepszony system ogniw paliwowych o wysokiej trwałości i mocy, trafi na globalne rynki, w tym Ameryki Północnej i Europy.

W 2019 r. Hyundai Motor Company wraz ze szwajcarską firmą H2 Energy powołało do życia Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), projekt joint venture, za pośrednictwem którego samochody Xcient Fuel Cell będą wynajmowane operatorom ciężarówek komercyjnych na zasadzie opłaty za użytkowanie.

Koreański koncern informuje, że wybrał Szwajcarię jako punkt wyjścia dla swojego przedsięwzięcia biznesowego z różnych powodów. Jednym z nich jest szwajcarski podatek drogowy LSVA od pojazdów użytkowych, z którego zwolnione są samochody bezemisyjne. W konsekwencji, koszty transportu na kilometr dla ciężarówki z ogniwami paliwowymi utrzymują się na podobnym poziomie w porównaniu do konwencjonalnego pojazdu z silnikiem Diesla.

Ponadto, Szwajcaria jest krajem o jednym z najwyższych udziałów energii wodnej na świecie, dlatego może dostarczyć wystarczającą ilość „zielonej” energii do produkcji wodoru. Po rozpoczęciu projektu, Hyundai planuje jego rozszerzenie również na inne kraje europejskie.

Oprócz ciężarówek z ogniwami paliwowymi, Hyundai jest także producentem Nexo, wodorowego SUV-a drugiej generacji. Do 2025 r. koncern zamierza sprzedawać 670 000 pojazdów elektrycznych rocznie, w tym 110 000 FCEV.

W grudniu 2018 r. Hyundai Motor Group ogłosiła długoterminowy plan Fuel Cell Vision 2030, w ramach którego zamierza dostarczać 700 000 sztuk systemów ogniw paliwowych rocznie. Ogniwa będą wykorzystywane do zasilania samochodów, a także statków, pociągów, dronów i agregatów prądotwórczych.

 

hyundai.news, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA