bosch-presse.de. nikolamotor.com, materiały własne
Do 2021 r. w sprzedaży pojawią się samochody ciężarowe opracowane wspólnie przez Boscha oraz Nikola Motor Company, wyposażone w nowatorski, wodorowo-elektryczny układ napędowy.
Pojazdy, nazwane Nikola One i Nikola Two, mają dysponować mocą przekraczającą 1000 KM, momentem obrotowym na poziomie 2700 Nm (2000 ft·lb) i zapewniać całkowicie bezemisyjny transport towarów.
Samochody wykorzystają, zaprojektowaną przez Boscha, technologię eAxle.
Jak poinformował założyciel i dyrektor generalny Nikola Motor Company, Trevor Milton:
„Agresywnie dążymy do celu, którym jest wprowadzenie na rynek najbardziej zaawansowanego ciągnika siodłowego, jaki kiedykolwiek zbudowano. Układ napędowy wymaga innowacyjnego i elastycznego partnera, zdolnego do przystosowania się do tempa narzucanego przez nasz zespół. Bosch wspomoże nas podzespołami i oprogramowaniem, dzięki czemu możemy urzeczywistnić tę wizję”.
eAxle to skalowalna, modułowa platforma, zawierająca silnik, elektronikę oraz układ przeniesienia napędu w jednej, kompaktowej jednostce. W projektowanym wraz z NIkola Motor Company samochodzie ciężarowym, zastosowanie znajdzie nowa, dwusilnikowa odmiana tego systemu połączona z układem napędowym wykorzystującym wodorowe ogniwa paliwowe.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, nowo opracowany układ napędowy ma się cechować osiągami wzorcowymi w segmencie oraz konkurencyjną ceną.
Nikola One oraz Nikola Two będą dysponować zasięgiem rzędu ok. 1280-1600 km (800-1200 mil), systemami hamowania odzyskowego oraz zespołami baterii o pojemności 320 kWh.