W pierwszym kwartale 2020 roku sprzedaż modeli hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i całkowicie elektrycznych Kia Motors w Europie wzrosła o 20,8%, pomimo kryzysu na rynku nowych samochodów, osiągając poziom 21 340 szt.
W rezultacie pojazdy zelektryfikowane stanowiły prawie jedną piątą sprzedaży koreańskiej marki na Starym Kontynencie (18,9%). Dla porównania, w pierwszych trzech miesiącach 2019 r. ich udział wynosił 13,4%.
Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe, powiedział:
„Pierwsze trzy miesiące 2020 r. – ze względu na pandemię koronawirusa i podjęte środki ochrony zdrowia w wielu europejskich krajach – stanowiły wyzwanie dla całej branży. W tym trudnym czasie zaobserwowaliśmy rosnący popyt na samochody hybrydowe i elektryczne marki Kia. Każdy model sprzedawany w Europie, który ma zelektryfikowaną odmianę odnotował wzrost sprzedaży w tym kwartale. Pojawienie się nowych hybrydowych modeli typu plug-in, większa dostępność aut elektrycznych i poszerzona rodzina modeli Ceed również przełożyły się na wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku”.
W pierwszym kwartale 2020 r. modele całkowicie elektryczne koreańskiej marki – e-Niro i e-Soul – stanowiły 32% sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych, czyli o 10% więcej niż w 2019 r. Modele hybrydowe typu plug-in, w tym nowe XCeed i Ceed kombi, również zyskały na popularności i teraz stanowią 30% sprzedaży zelektryfikowanych samochodów Kia.
Na początku kwietnia Kia e-Soul zdobyła tytuł w kategorii „World Urban Car” w konkursie World Car of the Year 2020.
press.kia.com, materiały własne