Lider niskoemisyjnego transportu towarów, polska spółka z branży TSL – No Limit oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych nawiązały strategiczną współpracę w zakresie promocji paliw alternatywnych w logistyce. Współpraca stron zakłada m.in. realizację wspólnych badań, raportów oraz działań budujących świadomość społeczną w tym zakresie.
Spółka No Limit już od 2016 r. realizuje dystrybucję za pomocą pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG), głównie w dużych aglomeracjach miejskich, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. Ekologiczne pojazdy wykorzystywane są zarówno do realizacji dostaw B2C, np. w ramach home delivery, jak i B2B, np. w dostawach do najbardziej prestiżowych galerii handlowych.
– W przypadku niektórych naszych klientów, udział dostaw w oparciu o paliwa alternatywne, osiągnie w 2017 roku ponad 20 procent. Warto zaznaczyć, że to dziesiątki tysięcy takich eko-dostaw – mówi Prezes Zarządu No Limit, Marcin Blauth.
Flota z charakterystycznym logo „No Limit eko logistyka” w przyszłym roku ma liczyć kilkanaście miejskich samochodów dostawczych napędzanych CNG oraz 10 ciągników siodłowych spełniających najbardziej surową normę emisji spalin EURO6, obudowanych aerodynamicznymi spoilerami.
– Przeorganizowaliśmy naszą flotę i już dzisiaj mamy ponad 20 własnych samochodów FTL 13,6 (full truck load; ładunek całopojazdowy) w standardzie EURO6. Posiadamy także kilkanaście małych samochodów dystrybucyjnych do 3,5t EURO6. Inwestujemy również w aerodynamiczne spoilery, dzięki czemu spalanie paliwa jest znacząco mniejsze. – dodaje Marcin Blauth.
No Limit analizuje także poszerzenie swojej floty o samochody zasilane LNG i pojazdy w pełni elektryczne. Aktualnie planowane są testy pojazdu napędzanego LNG na trasie Warszawa – Poznań dla jednego z klientów. Jeśli chodzi o samochody elektryczne, No Limit bacznie obserwuje rynek i czeka na pojawienie się odpowiedniego modelu samochodu do pierwszych testów. Ciekawostką jest również fakt, że w tym roku firma zainwestowała w elektryczne rowery przeznaczone do transportu miejskiego typu ekspres.- Spółka realizuje proekologiczny program rozwoju, a jej mottem jest „Logistyka Przyjazna Środowisku”. Równolegle z tworzeniem taboru miejskich samochodów dystrybucyjnych zasilanych paliwami alternatywnymi oraz wprowadzaniem proekologicznych rozwiązań w transporcie całopojazdowym, promujemy działania „eko” wśród pracowników. Realizujemy szereg projektów w ramach obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, w tym m.in. sadzimy drzewa we współpracy z lasami państwowymi – dodaje Marcin Blauth. – Nasze nowoczesne podejście do rozwoju firmy, którego warunkiem koniecznym jest technologiczna innowacyjność uzupełniona o rozwiązania proekologiczne, zapewniają naszym klientom korzyści zarówno operacyjne jak i wizerunkowe.
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych jest organizacją branżową, promującą niskoemisyjne i efektywne ekonomicznie technologie energetyczne w transporcie. PSPA działa na rzecz ukształtowania odpowiedniego otoczenia gospodarczego, pozwalającego na rozwój i funkcjonowanie rynku elektromobilności i paliw alternatywnych w Polsce.
– Uważamy, że najlepsze rozwiązania prawne i organizacyjne, przyczyniające się do dynamicznego rozwoju rynku, można osiągnąć jedynie przy współpracy całej branży. Dlatego tak aktywnie reprezentujemy przedsiębiorstwa, które inwestują w proekologiczne rozwiązania. No Limit jest tego najlepszym przykładem – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
W ramach strategicznej współpracy No Limit z PSPA, planowane są m.in. wspólne badania i raporty branżowe. Stowarzyszenie będzie ponadto propagować tę tematykę w ramach Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych i na pierwszym w Polsce portalu edukacyjnym, w całości poświęconym paliwom alternatywnym – www.orpa.pl.