tpev.com, materiały własne
Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie swoją ofertę zaprezentowała firma Thunder Power z Hongkongu.
Spółka zademonstrowała prototypy dwóch w pełni elektrycznych modeli: sedana oraz SUVa, bazujących na platformie samochodowej dedykowanej specjalnie dla EV.
Nowa platforma może zostać wyposażona w zespół baterii litowo-jonowych o pojemności 125 kWh, zapewniających zasięg 650 km na jednym ładowaniu wg NEDC. Thunder Power deklaruje, że bazujące na platformie pojazdy będą dysponować mocą do 430 kW (ponad 580 KM), napędem na dwa lub cztery koła oraz dwoma lub trzema silnikami elektrycznymi. Od 0 do 100 km/h rozpędzą się w czasie poniżej 4 sekund a ich prędkość maksymalna wyniesie 250 km/h.
Włoskie biuro konstrukcyjne Thunder Power opracowało nowatorskie, wielowahaczowe zawieszenie, umożliwiające znaczną swobodę przy projektowaniu wnętrza EV. Stalowo-aluminiowa rama przestrzenna zapewnia z kolei redukcję wagi o około 40% w porównaniu z tradycyjnymi konstrukcjami tego rodzaju.
Plany spółki są bardzo ambitne.
Oprócz zakładu produkcyjnego w chińskim Ganzhou, firma planuje budowę fabryki w Katalonii. Zespoły baterii litowo-jonowych mają być natomiast wytwarzane na Tajwanie.
W najbliższym czasie Thunder Power zamierza ujawnić w pełni elektryczne coupe z napędem na cztery koła, systemem wektorowania momentu obrotowego i mocą 488 kW (ponad 660 KM). Samochód miałby trafić do sprzedaży w drugim kwartale 2019 r., podobnie jak prezentowany we Frankfurcie sedan. Rynkową premierę SUVa zaplanowano na 2020 r.