hondanews.eu, materiały własne
Podczas konferencji prasowej na Frankfurt Motor Show, prezes Honda Motor Company, Takahiro Hachigo, ujawnił, że napędy wykorzystujące silniki elektryczne będą oferowane w każdym nowym modelu japońskiego producenta wprowadzonym na rynek europejski.
„Tutaj, w Europie, obserwujemy silniejszy niż gdziekolwiek indziej trend w kierunku elektryfikacji napędów” – stwierdził Hachigo.
Oprócz w pełni elektrycznego Urban EV Concept, Honda we Frankfurcie zaprezentowała m. in. model CR-V Hybrid Prototype.
Samochód, dzięki systemowi i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive), nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię, umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego na koła.
W skład układu napędowego CR-V Hybrid Prototype wchodzą m. in. silnik elektryczny, czterocylindrowy silnik benzynowy VTEC o pojemności 2 litrów oraz oddzielny generator prądu.
W trybie EV Drive pojazd jest napędzany wyłącznie przez zasilany z baterii silnik elektryczny, umożliwiający całkowicie zero-emisyjną jazdę. W trybie Hybrid Drive silnik spalinowy dostarcza moc do generatora prądu, który przekazuje energię do silnika elektrycznego. Nadwyżka mocy jest w tym trybie wykorzystywana do doładowania zespołu baterii. Jeżeli kierowca zdecyduje się skorzystać z Engine Drive, koła będą napędzane bezpośrednio przez silnik spalinowy, który w razie potrzeby skorzysta ze wsparcia silnika elektrycznego.
CR-V Hybrid trafi do salonów w 2018 r. i będzie pierwszym hybrydowym SUV-em Hondy oferowanym w Europie.