UDOSTĘPNIJ

vw.press-bank.pl, materiały własne

Podczas salonu IAA we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował najnowszą wersję koncepcyjnego modelu SEDRIC.

Pojazd łączy elementy istotne dla przyszłej motoryzacji: jazdę autonomiczną, napęd elektryczny i komunikację cyfrową.

SElf-DRIvng Car Volkswagena  będzie stanowił podstawę do opracowania w przyszłości całej rodziny różnych modeli.

Pojazd stanowi ilustrację tego, jak w przyszłości będzie wyglądała komunikacja samochodowa. Porusza się w pełni autonomicznie według standardów poziomu 5, ma elektryczny napęd i komunikuje się cyfrowo z otoczeniem. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, pozwala każdemu, za naciśnięciem guzika, przemieszczać się łatwo, wygodnie, bezpiecznie i w sposób nie stanowiący zagrożenia dla środowiska.

Matthias Müller, prezes zarządu Volkswagen AG, powiedział:

„Nasz zespół pracuje nad całą rodziną w pełni autonomicznych pojazdów – od aut miejskich, przez luksusowe limuzyny na dalekie trasy i spektakularne samochody sportowe, po poruszające się samodzielnie dostawcze auta miejskie i ciężkie samochody ciężarowe”.

Johann Jungwirth, Chief Digital Officer koncernu Volkswagen, dodał:

„SEDRIC jest synonimem mobilności indywidualnej z jaką będziemy mieć do czynienia w przyszłości. Pierwsze poruszające się samodzielnie samochody będzie można oglądać na ulicach niektórych miast od roku 2021. Ich liczba będzie rosła wykładniczo w skali globu i we wszystkich regionach świata. SEDRIC ma duży wkład w życie społeczne, ponieważ zapewnia możliwość indywidualnego transportu także osobom niewidomym, starszym i chorym, a także dzieciom. Poza tym, ten w pełni autonomiczny pojazd, każdemu ze swoich użytkowników zwraca przeciętnie 38.000 godzin – na czytanie, naukę, rozrywkę, odpoczynek, zabawę czy pracę”.

Ulrich Eichhorn, Szef Działu Badań i Rozwoju w Volkswagenie, poinformował:

„SEDRIC wyraża potencjał koncernu w dziedzinie stałego postępu technologicznego, który pozwala nam znajdować rozwiązania służące zaspokojeniu ważnych potrzeb społecznych w zakresie ochrony środowiska, zmian demograficznych, gospodarki oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym”

Głównymi obszarami badań są systemy monitorowania otoczenia przy pomocy kamer, lidarowe czujniki operujące w zakresie 360 stopni, radary działające na krótki i daleki dystans, czujniki ultradźwiękowe, a także hardware i oprogramowanie służące do przetwarzania danych i sterowania pojazdem przy pomocy wydajnego komputera i inteligentnego oprogramowania, zastępujących człowieka w roli kierowcy. Prowadzone są też badania nad elektrycznymi układami napędowymi. Prace obejmują ponadto rozwój systemów do obsługi urządzeń reagujących na głos, dotyk i gestykulację, a także nowe cyfrowe usługi pozwalające na spersonalizowanie pojazdu.

„Doświadczenie i kompetencja technologiczna, którą zdobywamy w ramach prac rozwojowych prowadzonych nad modelem SEDRIC, posłużą wszystkim markom koncernu, a tym samym naszym klientom”, dodał Eichhorn.

 

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA