toyotanews.pl, materiały własne
Jak informuje Toyota, ponad 75% egzemplarzy modelu C-HR sprzedawanych na europejskim rynku jest wyposażona w napęd hybrydowy.
Seryjna wersja C-HR posłużyła za inspirację do opracowania nowego koncepcyjnego pojazdu hybrydowego o wyższej mocy i nowej stylistyce, za którą odpowiada studio ED2 – europejska pracownia stylistyczna Toyoty pod Niceą.
Rezultat stanowi model C-HR Hy-Power Concept, który ma swoją światową premierę podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie:
„Nowe studium nadwozia w twórczy sposób rozwija romboidalny motyw szlifowanego diamentu, dominujący w stylistyce seryjnie produkowanego modelu. Jednocześnie na uwagę zasługuje bardzo wysoka jakość wykonania i widoczna w każdym aspekcie dbałość o najdrobniejsze szczegóły wykończenia. Design podkreśla także obecność hybrydowego układu napędowego o znacznie wyższej mocy, który zapowiada poszerzenie realizowanego przez koncern programu wdrażania napędów hybrydowych”.
Nadwozie pojazdu zostało pokryte nowym, srebrnym lakierem w odcieniu Dark Carbon z matowym wykończeniem. Samochód został ponadto wyposażony w przedni spojler, poszerzone nadkola i 20-calowe obręcze kół z lekkiego stopu.
Jak informuje Toyota, C-HR Hy-Power Concept został zaprojektowany z myślą o zastosowaniu nowego hybrydowego układu napędowego o mocy wyższej i lepszych osiągach niż seryjny napęd o mocy 122 KM obecnie produkowanej wersji C-HR. Stanowi to zapowiedź strategicznej zmiany, która ma polegać na znacznie szybszym wdrażaniu układów hybrydowych o wyższych osiągach i udostępnianiu ich we wszystkich podstawowych modelach japońskiego producenta.
Zgodnie z komunikatem, więcej informacji na temat dalszych perspektyw rozwoju programu hybrydowych układów napędowych Toyoty zostanie podanych do wiadomości na początku 2018 roku.