Do połowy 2022 r. Audi zamierza wyposażyć jedno na dziesięć miejsc parkingowych na terenach swoich fabryk w możliwość ładowania samochodów elektrycznych. Większość z nich będzie jednocześnie dostępna dla osób spoza firmy.
Audi jest obecnie w trakcie budowy ponad 4500 punktów ładowania EV. W głównym zakładzie marki, zlokalizowanym w Ingolstadt, będzie dostępnych 3500 punktów, w Neckarsulm 1000, a w Brukseli i w Győr nieco poniżej 100 w każdym. Infrastruktura dla samochodów elektrycznych zostanie zbudowana również w fabryce w San José Chiapa w Meksyku. Audi oferuje możliwość ładowania EV także w swoim centrum szkoleniowym na lotnisku w Monachium. Budżet całego projektu wynosi prawie 100 mln euro.
Obecnie, w fabrykach Audi w Brukseli, w Ingolstadt i w Neckarsulm dostępna jest infrastruktura ładowania o łącznej mocy 21 megawatów. Na sieć marki składa się 600 punktów ładowania o mocy do 22 kilowatów (kW) oraz 60 punktów DC o mocy od 50 do 350 kW. Do połowy 2022 r. w fabrykach Audi funkcjonować będzie 4500 punktów o mocy do 22 kW i około 50 kolejnych o mocy do 350 kW.
Na terenie Centrum Szkoleniowego Audi na lotnisku w Monachium, funkcjonuje największy indywidualny park ładowania niemieckiego producenta o mocy wejściowej 2,1 megawata. Z kolei na budynku Audi Training Center – ATC IV – znajduje się instalacja fotowoltaiczna, a wygenerowana przez nią energia słoneczna jest wykorzystywana w procesie ładowania samochodów elektrycznych. Nadwyżki energii przechowywane są w magazynach.
Według planów, najpóźniej do 2050 r. działalność Audi ma być całkowicie neutralna pod względem emisji CO2.
audi.press-bank.pl, materiały własne