Volkswagen poinformował, że dostarczył do klientów już ponad 250 tys. samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Największą popularnością cieszy się zeroemisyjny model e-Golf (104 tys. wyprodukowanych egz.), za którym znalazły się Golf GTE (51 tys. egz.), Passat Variant GTE (42 tys. egz.) oraz e-Up! (21 tys. egz.). 250-tysięczny, zelektryfikowany samochód Volkswagena (e-Golf) został dostarczony do klienta w połowie grudnia 2019 r.
Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Marketingu i After Sales powiedział:
„Wyprodukowanie 250 tys. samochodów ze zelektryfikowanym napędem to ważny krok marki Volkswagen w tworzeniu motoryzacji neutralnej dla klimatu. Odpowiedź na ważne wyzwania współczesności stanowią przede wszystkim modele w pełni elektryczne, jak te należące do rodziny ID. Pozwalają one czerpać wielką przyjemność z jazdy i mają zalety o jakich kilka lat temu mogliśmy tylko marzyć – są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, zapewniają pasażerom więcej miejsca, mimo że ich rozmiary nie są większe niż aut tradycyjnych, są ciche, bardzo oszczędne i niedrogie w utrzymaniu. Dlatego kolejne 250 tys. zelektryfikowanych samochodów zamierzamy sprzedać w znacznie krótszym czasie. W Volkswagenie jesteśmy przekonani, że przyszłość należy do samochodów elektrycznych”.
Pierwszy model Volkswagena z napędem elektrycznym – miejski e-Up! – pojawił się na rynku w 2013 r. W 2014 r. dołączył do niego e-Golf oraz Golf GTE, a w 2015 r. Passat GTE oraz Passat Variant GTE. W 2018 r. do sprzedaży na rynku chińskim trafił natomiast Tiguan GTE, a w 2019 r. zelektryfikowane wersje modeli Bora i Lavida.
W 2019 r. marka Volkswagen dostarczyła klientom ponad 70 tys. zelektryfikowanych pojazdów, zaś w 2018 r. – 50 tys. Najważniejszymi rynkami zbytu tego rodzaju samochodów w 2019 r. były Chiny, Norwegia, Niemcy, USA i Wielka Brytania.
vw-press.pl, materiały własne