bbc.com, vw.press-bank.pl, materiały własne
Jak donosi BBC, Volkswagen do 2030 r. zamierza oferować napęd elektryczny we wszystkich swoich modelach.
Niemiecki koncern podwoi ponadto nakłady na pojazdy zero-emisyjne do kwoty 20 miliardów euro i przeznaczy ponad 50 miliardów euro na inwestycje w baterie litowo-jonowe przeznaczone do EV.
Producenci należący do Grupy Volkswagena do 2025 r. wprowadzą na rynek 80 nowych, zelektryfikowanych modeli.
Ostatnio podobne plany ujawniły również: Mercedes, który do 2022 r. wprowadzi napęd elektryczny we wszystkich swoich samochodach, BMW i Jaguar Land Rover, zaś wcześniej – Volvo.
Jak powiedział BBC Matthias Müller, dyrektor generalny Volkswagena:
„Klienci chcą czystych pojazdów. Ludzie chcą oddychać czystym powietrzem a my zamierzamy się do tego przyczynić”.
Müller dodał, że w najbliższym czasie nie należy się spodziewać całkowitego odejścia od silników spalinowych, z uwagi na niedostatecznie rozwiniętą infrastrukturę dla pojazdów elektrycznych.
„Przez pewien czas silniki spalinowe i napędy elektryczne będą ze sobą koegzystować – nie jestem w stanie powiedzieć, jak długo”.
Volkswagen zaprezentował w pełni elektryczny model I.D.CROZZ II (na wizualizacji powyżej) – crossover łączący cechy SUVa i czterodrzwiowego coupé, w odmianie zbliżonej do przyszłego modelu seryjnego. Pierwsza wersja modelu została ujawniona podczas kwietniowych targów w Szanghaju.
I.D.CROZZ II wyposażono w napęd na cztery koła. Pojazd dysponuje mocą systemową 225 kW (305 KM) oraz zasięgiem 500 km (wg. NEDC) na jednym ładowaniu. Prędkość maksymalna niemieckiego EV to 180 km/h.
Naładowanie baterii I.D.CROZZ II do 80% zajmie 30 minut.
Wersja produkcyjna samochodu trafi na rynek w 2020 r. podobnie jak kompaktowy, całkowicie elektryczny, czterodrzwiowy model I.D. plasujący się w klasie Golfa. W 2022 roku w sprzedaży znajdzie się I.D.BUZZ – nowe wcielenie legendarnego Volkswagena „Ogórka”.