Audi zaprezentowało drugi model z linii e-tron: e-tron Sportback. Samochód to elektryczny SUV z nadwoziem coupé.
Audi e-tron Sportback 55 quattro zostało wyposażone w dwa silniki elektryczne o mocy 360 KM (265 kW) i momencie obrotowym rzędu 561 Nm każdy. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. W przypadku zmiany trybu jazdy z D na S i wciśnięcia do końca pedał gazu, następuje aktywacja trybu boost. Napęd elektrycznego Audi wytwarza wówczas przez osiem sekund moc systemową na poziomie 408 KM (300 kW) i moment obrotowy 664 Nm. W trybie Boost samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Pojazd dysponuje napędem na cztery koła.
Wartość współczynnika oporu powietrza pojazdu wynosi 0,25 – to lepszy wynik niż w przypadku siostrzanego modelu e-tron. Audi e-tron Sportback 55 quattro dysponuje akumulatorem trakcyjnym o pojemności 95 kWh brutto (86,5 kWh netto), składającym się z 36 modułów ogniw litowo-jonowych. Każdy moduł posiada dwanaście ogniw typu pouch. Zasięg pojazdu wynosi 448 km na jednym ładowaniu (WLTP).
Stopień rekuperacji energii można określić przy pomocy manetek przy kierownicy, wybierając jedną z trzech możliwości. Jak informuje Audi, wybór stopnia rekuperacji jest jeszcze bardziej odczuwalny niż w modelu e-tron.
Samochód będzie dostępny również w wersji e-tron Sportback 50 quattro generującej moc 313 KM (230 kW) i moment obrotowy 540 Nm. W tej odmianie elektryczne Audi zostało wyposażone w akumulator o pojemności 71 kWh brutto (64,7 kWh netto). E-tron Sportback 50 quattro może pokonać na jednym ładowaniu do 347 km. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h osiąga w 6,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h.
Akumulator Audi e-tron Sportback 55 quattro można ładować prądem stałym o mocy do 150 kW. Czas uzupełnienia energii do 80% trwa niecałe pół godziny. Wersja e-tron Sportback 50 quattro pozwala na ładowanie z mocą do 120 kW (również w niecałe pół godziny do 80% pojemności akumulatora).
Audi e-tron Sportback będzie produkowane w neutralnej pod względem emisji CO2 fabryce w Brukseli i zadebiutuje na europejskim rynku wiosną 2020 r.
audi.press-bank.pl, materiały własne