Hyundai zaprezentował napędzaną wodorem ciężarówkę o nazwie HDC-6 Neptune oraz ekologiczną naczepę chłodniczą HT Nitro ThermoTech.
Edward Lee, Szef Działu Pojazdów Użytkowych Hyundai, powiedział:
„Przedstawiając HDC-6 Neptune, pierwszy napędzany wyłącznie wodorem pojazd ciężarowy Hyundai, zaczynamy jednocześnie badać możliwości zastosowania technologii ogniw paliwowych na rynku samochodów użytkowych w Stanach Zjednoczonych. Jesteśmy także gotowi na współpracę z innymi partnerami, by zbudować ekosystem dla wodorowych pojazdów ciężarowych”.
Jak informuje Hyundai, ogniwa paliwowe doskonale nadają się do zastosowania w samochodach ciężarowych o wysokiej ładowności, dzięki możliwości uzyskania dużego zasięgu i krótkiemu czasowi tankowania. Design modelu HDC-6 Neptune został zaprojektowany w stylu art deco i był inspirowany kształtami lokomotyw z lat 30. XX wieku oraz projektami przemysłowymi Henry’ego Deryfussa m. in. dla New York Central Railroad.
Ponadto, Hyundai Translead, we współpracy z Air Liquide, opracował naczepę chłodniczą HT Nitro ThermoTech. W naczepie wykorzystano technologię kriogenicznego chłodzenia azotem, dzięki czemu jej ślad węglowy jest nawet do 90% niższy niż w przypadku naczep tradycyjnych.
W 2013 r. Hyundai wprowadził na rynek pierwszy produkowany masowo pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi. W 2018 roku koncern uzupełnił ofertę o wodorowego SUVa NEXO. Pod koniec ubiegłego roku Hyundai ogłosił również inwestycję w wysokości 6,4 mld USD w celu przyspieszenia rozwoju technologii wodoru w innych segmentach niż samochody osobowe. Plany koreańskiego producenta zakładają m.in. dostawę 1 600 zasilanych ogniwami paliwowymi ciężarówek na rynek szwajcarski w latach 2019-2023.
hyundai.news, materiały własne