media.jaguarlandrover.com, materiały własne
Jak powiedział dr Ralf Speth, dyrektor generalny Jaguar Land Rover:
„Wszystkie nowe modele Jaguar Land Rover zostaną od 2020 r. zelektryfikowane, dając naszym klientom jeszcze większy wybór. Wprowadzimy do oferty samochody w pełni elektryczne, hybrydy typu plug-in oraz klasyczne hybrydy”.
Niedawno podobne plany ujawniło także Volvo.
Jaguar zaprezentował ponadto E-Type Zero – pojazd elektryczny oparty na klasycznym roadsterze z 1968 r., który w wielu rankingach zajmuje 1 miejsce wśród najpiękniejszych samochodów świata.
Legendarny model w nowej odsłonie dysponuje mocą 300 KM (220 kW), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5.5 sekundy i jest lżejszy od oryginału o 46 kg.
Podobna masa pozwoliła zastosować ten sam układ hamulcowy i zawieszenie co w 1968 r. Według Jaguara, pojazd prowadzi się i hamuje tak jak oryginalna wersja.
Wygląd E-Type Zero nie różni się znacząco od pierwowzoru – zamiany objęły głównie deskę rozdzielczą. W celu zwiększonej oszczędności energii, brytyjski EV otrzymał światła wykonane w technologii LED.
Pojazd został wyposażony w zespół baterii o pojemności 40 kWh, który zapewnia 270 km zasięgu na jednym ładowaniu.
Jaguar ujawnił także, jak mógłby wyglądać kompaktowy samochód zaprezentowany w 2040 r.
Koncepcyjny, napędzany prądem FUTURE-TYPE (na wizualizacji powyżej) miałby być w pełni autonomiczny, chociaż kierowca nie zostałby pozbawiony możliwości samodzielnego prowadzenia pojazdu.
Wnętrze zaprojektowano w układzie 2+1.
Najważniejszym elementem samochodu jest „Sayer” – przenośna kierownica obsługiwana za pomocą komend głosowych, dzięki której można kontrolować większość funkcji FUTURE-TYPE.
Pierwszy w pełni elektryczny model Jaguara – I-Pace – trafi na rynek w 2018 r.