UDOSTĘPNIJ

autocar.co.uk, materiały własne

Po pozytywnych opiniach na temat zaprezentowanego w marcu na salonie w Genewie prototypowego Zoe e-Sport RS Concept, francuski producent rozważa rozpoczęcie produkcji seryjnej tego modelu.

Jak powiedział Patrice Ratti, dyrektor Renault Sport Cars:

„Myślimy o wprowadzeniu na rynek Zoe RS, ale to duże wyzwanie, którego realizacja wymaga czasu. Możliwe jest już podniesienie osiągów baterii, co jeszcze kilka lat temu wydawało się być bardzo trudne. Rozpoczęliśmy zatem odpowiednie badania”.

W koncepcyjnym RS zainstalowano co prawda ten sam rodzaj baterii o pojemności 40 kWh co w „zwykłym” Zoe, jednak wyposażony w nadwozie z włókien węglowych prototyp jest wyraźnie lżejszy niż wersja seryjna. Waży 1,400 kg z czego 450 kg stanowi masa baterii. Seryjna odmiana Zoe jest o co najmniej 100 kg cięższa. RS dysponuje ponadto znacznie wyższą mocą – 460 KM. Standardowe Zoe rozwija w zależności od  wersji 88-92 KM.

Koncept Renault pojawił się na torze podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, gdzie zrobił duże wrażenie na zgromadzonej publice. Jak poinformował Ratti, obecne ograniczenia technologiczne sprawiają jednak, że prototypowy Zoe RS może jechać na jednym ładowaniu jedynie przez ok. 15 minut. To nie jedyny problem.

„Sportowe Reanult muszą się bardzo dobrze prowadzić i to jest dla nas kolejne wyzwanie. Biorąc pod uwagę znaczny ciężar baterii zachowanie zwinności samochodu jest trudnym zadaniem”, dodał Ratti.

Czas pokaże, czy RS trafi do produkcji seryjnej. Zoe pozostaje najlepiej sprzedającym się w pełni elektrycznym samochodem w Europie a wprowadzenie usportowionej odmiany francuskiego bestsellera z pewnością pomogłoby w podtrzymaniu zainteresowania klientów tym modelem.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA