bmwblog.com, electrek.co, materiały własne
BMW ujawniło zapowiedź modelu i8 w zmodernizowanej odsłonie.
I8 to hybryda typu plug-in, dysponująca zespołem baterii o pojemności 5,2 kWh, które zapewniają ok. 30 km zasięgu przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego. Napęd łączony umożliwia przejechanie ok. 600 km.
Mimo wysokiej ceny (minimum 615,500 zł w Polsce), rozwijające 362 KM mocy coupe BMW odniosło niemały sukces na rynku. Przykładowo, w USA nabywców znajduje średnio 20 sztuk tego modelu dziennie. Dla porównania – jednego dnia w Stanach Zjednoczonych z salonów wyjeżdża ponad 100 egzemplarzy o wiele tańszego i3. Od dnia rynkowego debiutu w 2014 r. do końca poprzedniego roku sprzedano ponad 10,000 sztuk i8.
Jednak każdy, nawet tak nowoczesny samochód, nieuchronnie się starzeje – nadszedł więc czas na odświeżenie hybrydowego BMW.
Bawarski producent nie ujawnił do tej pory danych technicznych kolejnej odsłony i8, jednak należy się spodziewać zainstalowania nowego pakietu baterii litowo-jonowych i zwiększenia zasięgu w trybie elektrycznym. Wzrośnie też prawdopodobnie moc, zmiany nie ominą także systemów pokładowych, w tym iDrive.
Znamy za to już dane na temat spalania i emisji szkodliwych substancji. Odświeżone i8 ma zużywać 2,0 l benzyny na 100 km/h i emitować 45 g CO2 na km. Poprzednio wartości te wynosiły odpowiednio 2,1 l oraz 49 g/km.
Nie wiadomo, czy BMW zdecyduje się wyposażyć i8 napęd w pełni elektryczny, potwierdzoną zmianą będzie natomiast wprowadzenie na rynek wersji z otwartym dachem. Podobnie jak coupe, roadster będzie dysponował charakterystycznymi, unoszącymi się w górę drzwiami.
Niedługo po odświeżonym i8 niemiecki koncern wypuści na rynek w pełni elektryczne: Mini (2019 r.), BMW X3 (2020 r.) oraz wersję produkcyjną prototypowego modelu iNEXT (2021 r.).
Bawarski producent nie potwierdził do tej pory oficjalnie informacji o debiucie BMW serii 3 w wersji EV.
Zmodyfikowane i8 zadebiutuje na rynku w 2018 r.