PGNiG Obrót Detaliczny, w ramach umowy z Arriva Bus Transport Polska, dostarczy 22 miliony m3 paliwa gazowego CNG. Kontrakt został zawarty na 8 lat. Pierwsze dostawy odbędą się 15 sierpnia br.
– To już kolejna umowa podpisana przez PGNiG Obrót Detaliczny na dostawy ekologicznego paliwa dla pojazdów komunikacji miejskiej w Warszawie. Niebawem, po ulicach stolicy, będzie jeździło ponad 220 ekologicznych autobusów gazowych. Jestem pewien, że to dopiero początek komunikacyjnego boomu gazowego w Polsce, m.in. ze względu na konkurencyjność cenową CNG i przyjazność tego paliwa dla środowiska naturalnego – powiedział Maciej Woźniak, Wiceprezes PGNiG SA ds. handlowych.
– Autobusy gazowe, bez wątpienia, stanowią już jeden z filarów transportu niskoemisyjnego w Polsce. To rozwiązanie gwarantuje natychmiastowe korzyści ekologiczne, wynikające przede wszystkim z całkowitej eliminacji emisji bardzo szkodliwych pyłów PM2,5 oraz PM10. Ponadto, współpraca z PGNiG pozwala naszym klientom znacząco optymalizować koszty w obszarach zakupów floty oraz jej eksploatacji, również w porównaniu do popularnych na drogach polskich miast autobusów z napędem diesla – powiedział Henryk Mucha, Prezes PGNiG Obrót Detaliczny.
PGNiG Obrót Detaliczny dostarczy Arriva kontraktowe paliwo dla 54 niskoemisyjnych autobusów w oparciu o całe spektrum technologiczne – począwszy od mobilnych magazynów gazu, poprzez stację LCNG, aż do wykorzystania stacji paliw CNG wybudowanej przez Arriva na terenie docelowej zajezdni autobusowej.
– Transport to krwioobieg miasta, tym bardziej to dla nas ogromna satysfakcja, że kolejne 54 nowe autobusy Arriva, będą częścią świetnie zorganizowanego systemu komunikacji warszawskiej. Jesteśmy dumni, że możemy poszerzać współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego na rzecz mieszkańców Warszawy. Ekologiczne, nowocześnie wyposażone autobusy to gwarancja bezpiecznego i komfortowego przejazdu i jednocześnie wyraz troski o nas i nasze środowisko. Jestem przekonany, że współpraca na podstawie podpisanej dziś umowy z PGNiG, będzie wzorowym przykładem współdziałania na rzecz ekologicznego transportu w mieście – podkreślił Piotr Halupczok, Prezes Arriva.
Jak informuje PGNiG, zastosowanie CNG jako paliwa w transporcie powoduje m.in. nawet dziesięciokrotnie mniejszą emisję zanieczyszczeń powietrza, a pojazdy zasilane gazem ziemnym poruszają się zdecydowanie ciszej niż ich odpowiedniki z silnikami Diesla, co jest szczególnie istotne w przypadku centrów miast.
– Wykorzystanie na tak szeroką skalę ekologicznego gazu ziemnego to dowód troski o środowisko i zdrowie mieszkańców stolicy. Teraz wartością dodaną będą jeszcze większe oszczędności z tym związane, gdyż paliwo CNG i LNG, już za kilka tygodni, obejmie zerowa stawka akcyzowa. A to oznacza, że biznes ten będzie jeszcze bardziej opłacalny – dodał Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny, odpowiedzialny za obszar CNG/LNG.
W 2019 r. PGNiG Obrót Detaliczny podpisało listy intencyjne zakładające budowę infrastruktury do tankowania gazu CNG w: Łomży, Suwałkach, Bielsku-Białej, Kielcach i Lubinie. Wcześniej, na wykorzystanie gazu ziemnego do zasilania pojazdów użyteczności publicznej, zdecydowały się także: Warszawa, Tarnów, Kielce, Rzeszów czy Tychy. W najbliższym czasie na polskie drogi wyjedzie łącznie ponad 400 nowych, niskoemisyjnych autobusów zasilanych CNG.
pgnig.pl, materiały własne