Volkswagen poinformował, że przekształca zakład produkcyjny w Zwickau w „największą, najbardziej wydajną i najbardziej ekologiczną fabrykę” pojazdów elektrycznych w Europie.
W 2019 roku w Zwickau rozpocznie się produkcja zeroemisyjnego modelu ID.3. W 2021 r. po zakończeniu rozbudowy, zakład ma wytwarzać rocznie 330 000 samochodów elektrycznych. Z taśm fabryki będzie zjeżdżać sześć modeli trzech marek: Volkswagena, Audi i Seata. Koncern zainwestuje łącznie w zakład 1,2 miliarda euro.
W czasach NRD w Zwickau produkowanego Trabanta 1.1. Od ponownego otwarcia fabryki przez Volkswagena w 1990 roku jej bramy opuściło ponad 5,5 miliona samochodów, głównie Volkswagenów Golfów, Golfów Variantów i Passatów. Zakład ma powierzchnię ponad 1,8 miliona metrów kwadratowych, z czego 1,4 miliona metrów jest zabudowane. Późną jesienią bieżącego roku zostanie uruchomiona produkcja seryjna ID.3. Równocześnie z nim, jeszcze do połowy 2020 roku, z taśm będzie zjeżdżał Golf Variant.
Według planów, maksymalna wydajność zakładu zostanie zwiększona z dzisiejszych 1 350 samochodów do 1 500 dziennie. Przebudowę fabryki rozpoczęto w lecie 2018 roku od modernizacji linii
produkcyjnych. W sierpniu, po zakończeniu wakacyjnej przerwy, do rozpoczęcia produkcji modelu ID.3 będzie gotowa pierwsza z dwóch linii montażowych. W tym celu zmodernizowano i odnowiono dział produkcji karoserii, lakiernię, dział montażu oraz infrastrukturę. Do produkcji EV przystosowano m.in. infrastrukturę transportową wewnątrz zakładu.
Druga linia w fabryce w Zwickau według tych samych zasad zostanie przygotowana do końca 2020 r. i jeszcze w tym samym roku rozpocznie się na niej produkcja. Jak informuje Volkswagen, podczas przebudowy zostanie wykorzystanych 9 000 ton stali, powstaną hale o powierzchni 50 000 metrów kwadratowych, koncern zainstaluje ponadto 1 625 robotów. W przebudowie uczestniczy 50 firm partnerskich. Docelowo, zakład w Zwickau stanie się całkowicie neutralny pod względem emisji CO2.
vw-press.pl, materiały własne