Audi zaprezentowało SUVa Q5 w odmianie hybrydowej typu plug-in. Zgodnie z założeniami cyklu testowego WLTP, samochód może przejechać w trybie zeroemisyjnym ponad 40 kilometrów.
Audi Q5 55 TFSI e quattro zostało wyposażone w dwulitrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy TFSI dostarczający 252 KM mocy i 370 Nm momentu obrotowego, a także w motor elektryczny typu PSM o mocy szczytowej 143 KM (105 kW) oraz maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Moc systemowa pojazdu to 367 KM, zaś moment obrotowy wynosi 500 Nm. PHEV Audi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 239 km/h. W trybie zeroemisyjnym samochód może się rozpędzić do 135 km/h.
Akumulator litowo-jonowy hybrydowego SUV’a umieszczono pod podłogą bagażnika. Został wykonany ze 104 ogniw pryzmatycznych. Jego pojemność wynosi 14,1 kWh. Dla optymalnego sterowania temperaturą, obieg chłodzący połączony jest zarówno z obiegiem chłodzącym klimatyzacji, jak i z obiegiem niskotemperaturowym, z którym zintegrowany jest silnik elektryczny oraz elektronika mocy. System klimatyzacji wykorzystuje wysokowydajną pompę ciepła, gromadzącą ciepło emitowane przez komponenty wysokonapięciowe. Przy użyciu 1 kW energii elektrycznej, może ona wygenerować nawet 3 kW mocy grzewczej.
Pełne ładowanie z gniazda przemysłowego 400 V/16 A zajmuje 2,5 godziny. Uzupełnianie energii w akumulatorze litowo-jonowym jest możliwe z mocą maksymalną 7,4 kW. Czas ładowania z gniazdka domowego wynosi niecałe 6 godzin.