Niemiecki minister finansów Olaf Scholz zadeklarował, że chce przedłużyć czas obowiązywania subsydiów na samochody całkowicie elektryczne oraz hybrydy plug-in na kolejną dekadę. Scholz zwrócił uwagę, że w ostatnim czasie branża motoryzacyjna w Niemczech przeznaczyła na elektromobilność „miliardy euro”.
„Musimy wesprzeć te inwestycje rozwojem infrastruktury ładowania i odpowiednimi rozwiązaniami podatkowymi. Myślę, że w zakresie polityki przemysłowej niezwykle istotną kwestię stanowi rozszerzenie naszego programu wsparcia zakupu pojazdów całkowicie elektrycznych i hybryd typu plug-in, który jest obecnie ograniczony czasowo do 2021 r., na całą kolejną dekadę”.
Subsydia, którymi są objęte EV w Niemczech, przynoszą pozytywne efekty, chociaż dynamika rozwoju rynku jest w skali europejskiej stosunkowo niska. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) w 2018 r. niemieccy klienci kupili 67 658 pojazdów całkowicie elektrycznych i hybryd typu plug-in. To wzrost o 23,9% względem roku 2017. Pod względem liczby rejestracji EV na Starym Kontynencie, Niemcy ustępowały w ubiegłym roku jedynie Norwegii.
reuters.com, materiały własne