Volkswagen AG zmodyfikował swoje plany w zakresie samochodów elektrycznych. Do 2028 r. koncern zamierza wprowadzić na rynek prawie 70 nowych modeli EV – zamiast planowanych wcześniej 50 modeli. Z kolei do 2050 r. pojazdy oferowane przez przez Grupę Volkswagena oraz ich produkcja mają być neutralne pod względem emisji CO2. Koncern zamierza wytwarzać rocznie 22 mln pojazdów elektrycznych.
Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, stwierdził:
„Volkswagen całkowicie się zmieni. Koncern przejmuje odpowiedzialność w kwestii zagadnień ważnych dla przyszłości – zwłaszcza w dziedzinie ochrony klimatu. Ich wyznacznikiem są cele określone w umowie klimatycznej w Paryżu. W najbliższych latach produkcję oraz kolejne ogniwa w łańcuchu dostaw będziemy krok po kroku organizować w taki sposób, by były neutralne pod względem emisji CO2. W ten sposób wniesiemy wkład w ograniczenie ocieplania się klimatu. Indywidualne środki transportu również w przyszłości powinny być dostępne dla milionów ludzi – bezpieczne, takie które nie zanieczyszczają powietrza i są skomunikowane z otoczenie. Żeby podołać inwestycjom związanym z ofensywą w dziedzinie samochodów elektrycznych musimy zwiększyć naszą efektywność i wyniki we wszystkich dziedzinach”.
Do 2025 roku ślad CO2 pojazdów koncernu podczas ich cyklu życia ma zostać zmniejszony o 30 procent w porównaniu ze stanem z 2015 r. W tym celu Volkswagen AG do 2023 r. zainwestuje w elektromobilność ponad 30 miliardów euro. Udział pojazdów z napędem elektrycznym ma wzrosnąć do 2030 r. co najmniej do 40 procent. Pierwsze samochody nowej generacji wejdą do produkcji w 2019 r.: po Audi e-tron do klientów trafi Porsche Taycan. Na każdy z tych modeli zebrano po 20 000 zamówień. W dalszym okresie rozpocznie się produkcja Volkswagena ID., ID. CROZZ, Seata el-born, Skody Vision E, a także Volkswagenów ID. BUZZ oraz ID. VIZZION.
W związku z ofensywą w segmencie pojazdów elektrycznych Volkswagen zawarł strategiczne porozumienia z firmami produkującymi akumulatory – SK Innovation, CATL, LG Chem oraz z Samsungiem. Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie, koncern rozważa możliwość własnej produkcji akumulatorów w Europie. Docelowo Volkswagen planuje wytwarzać ogniwa ze stałym elektrolitem wspólnie z partnerem QuantumScape.
Jednocześnie do 2025 r. ma zostać zmniejszona o 50 procent w porównaniu z rokiem 2010 emisja dwutlenku węgla we wszystkich fabrykach koncernu.
vw.press-bank.pl