MZK w Koszalinie rozstrzygnął przetarg na dostawę miejskich autobusów hybrydowych o długości 12 metrów. Wybrana została oferta Volvo Polska – firma dostarczy pięć egzemplarzy modelu 7900 Hybrid.
Zostaną one wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo i trafią do Koszalina w ciągu sześciu miesięcy. Autobusy wyposażone będą w trzy pary drzwi dla pasażerów, 29 miejsc siedzących, co najmniej 55 stojących, klimatyzację, system informacji pasażerskiej, porty USB do ładowania smartfonów, kasowniki oraz monitoring.
Jak informuje Volvo, autobusy 7900 Hybrid mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, np. podczas ruszania z przystanków czy świateł. Dopiero po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełączają się na silnik Diesla. W konsekwencji zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami napędzanymi wyłącznie olejem napędowym.
Jak powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie:
„Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim – dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania – np. na przystankach i przy niedużych prędkościach – zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami Diesla”.
Koszalin to kolejne polskie miasto, które wybrało zelektryfikowane autobusy miejskie Volvo. Pojazdy firmy kursują na regularnych liniach m.in. w Krakowie, Inowrocławiu, Sosnowcu, Białymstoku, Jeleniej Górze, Krośnie, a kilka kolejnych miast czeka na dostawy (m.in. Grudziądz, Leszno, Ełk). W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
volvobuses.pl, materiały własne