BMW poinformowało, że w szwedzkim Arjeplog trwają testy zapowiadanego, całkowicie elektrycznego BMW iNEXT, będące kolejnym etapem na drodze do produkcji seryjnej pojazdu. Ich celem jest analiza, optymalizacja i harmonizacja wszystkich elementów układu napędowego i jezdnego oraz zawieszenia w ekstremalnych warunkach klimatycznych i drogowych.
Podczas testów w Arjeplog, samochód jest poddawany próbom w warunkach niskich temperatur i minimalnego tarcia. Jak informuje BMW, zimno stanowi wyzwanie przede wszystkim dla silnika elektrycznego, akumulatora wysokonapięciowego oraz układu chłodzenia. Inżynierowie odpowiedzialni za testy kładą także szczególny nacisk na system zarządzania energią eDrive. Analizują wpływ temperatur znacznie poniżej zera na ładowanie systemu magazynowania energii, dostarczanie energii do silnika elektrycznego, zasilanie energią układu elektrycznego oraz reagowanie systemów ogrzewania i klimatyzacji. Badany jest także układ przeniesienia mocy i regulacja zawieszenia w warunkach znacznie wykraczających poza standardowe parametry codziennej eksploatacji pojazdu.
Na zamkniętych, pokrytych lodem powierzchniach można testować elektroniczną regulację przy niskich prędkościach jazdy. Dzięki temu inżynierowie są w stanie m.in. przeanalizować interakcję systemu napędu na cztery koła, który został opracowany specjalnie pod kątem napędu elektrycznego oraz DSC (układu dynamicznej kontroli stabilności). Umożliwia to bieżącą optymalizację procesów w ściśle powtarzalnych warunkach, a także odpowiednie dostrojenie układu kierowniczego i hamulcowego. Oprócz skutecznej redukcji prędkości przez układ hamulcowy, niezbędne jest także dostosowanie odzysku energii podczas swobodnego toczenia do każdej sytuacji na drodze.
BMW iNEXT w wersji seryjnej będzie produkowane w zakładzie BMW w Dingolfing od 2021 roku. Światowa premiera odmiany koncepcyjnej (Vision iNEXT) odbyła się w grudniu 2018 r. podczas targów Los Angeles Auto Show. Nowy model ma uwzględniać wszystkie kluczowe elementy motoryzacji przyszłości: jazdę zautomatyzowaną, komunikację sieciową, elektryfikację oraz usługi („ACES”). BMW określa zapowiadany samochód jako SAV (Sports Activity Vehicle). Pojazd ma oferować klientom całkowicie elektryczny napęd, inteligentny system napędu na cztery koła oraz innowacyjną technologię zawieszenia.
press.bmwgroup.com,materiały własne