W 2018 r. Toyota dostarczyła klientom w Polsce 16 891 hybryd, o 19% więcej niż rok wcześniej. Udział samochodów z napędem hybrydowym w całkowitej sprzedaży japońskiego producenta na polskim rynku wzrósł do 29%. Łącznie Toyota dostarczyła już w Polsce 48 609 pojazdów hybrydowych.
Sprzedaż hybryd Toyoty na polskim rynku nieprzerwanie rośnie od 2010 r., kiedy to w ofercie polskich salonów pojawił się Prius 3. generacji oraz hybrydowy Auris. W kolejnych latach gama spalinowo-elektrycznych samochodów Toyoty wzrosła do 7 modeli reprezentujących 6 segmentów.
Najczęściej kupowanym modelem hybrydowym w Polsce jest Toyota C-HR Hybrid, której roczna sprzedaż wyniosła 5 341 aut (+24,7%). Wersja benzynowo-elektryczna odpowiada za 71,3% sprzedaży kompaktowego crossovera.
Na drugim miejscu znalazła się Toyota Auris Hybrid (4 797 egzemplarzy, +15,5%). Udział wariantu hybrydowego w sprzedaży Aurisa to 38,8%. Łącznie od 2010 roku na drogi wyjechało prawie 18 000 hybrydowych Aurisów.
Trzecie miejsce zajmuje Yaris Hybrid z wynikiem 3 507 egzemplarzy. Model zyskał w ciągu roku niemal 40%. Hybrydowa odmiana stanowi 31,7% całkowitej sprzedaży Yarisa.
Sprzedaż RAV4 Hybrid wyniosła 3 139 pojazdów (+3%), co stanowi 65,7% wszystkich egzemplarzy tego modelu, kupionych w ubiegłym roku.
toyotanews.eu, materiały własne