W 2018 r. Nissan po raz kolejny uplasował się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce. W ubiegłym roku polscy kierowcy nabyli łącznie 296 BEVów japońskiej marki. Na ten wynik złożyło się 269 sztuk modelu LEAF oraz 27 sztuk dostawczego e‑NV200. Łącznie, sprzedaż całkowicie elektrycznych Nissanów w Polsce przełożyła się na udział w segmencie BEVów na poziomie blisko 44%. W 2017 r. Nissan sprzedał w Polsce 270 modeli w pełni elektrycznych: 239 egzemplarzy modelu LEAF oraz 31 sztuk e-NV200.
Japoński producent ogłosił otwarcie przyjmowania zamówień na dwie nowe wersje modelu LEAF: 3.ZERO oraz e+ 3.ZERO. Samochody oferują nowe kolory nadwozia oraz nowe kombinacje nadwozia dwukolorowego. Ponadto, LEAF e+ 3.ZERO otrzymał akumulator o pojemności 62 kWh i zapewnia zasięg większy o 40% w porównaniu z wersją z akumulatorem o pojemności 40 kWh. Pojazd może przejechać na jednym ładowaniu 385 km (WLTP).
Dzięki mocy 217 KM nowy model dysponuje ponadto lepszymi osiągami niż odmiana standardowa. LEAF e+ 3.ZERO przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy (wersja podstawowa rozwija 150 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7.9 sekundy).
Jak powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager polskiego oddziału Nissan Sales CEE:
„Nie zamierzamy zwalniać tempa, także w zakresie samochodów elektrycznych. Wierzymy, że nowa, mocniejsza wersja Nissana LEAF z akumulatorem 62 kWh i silnikiem o mocy 217 KM spełni oczekiwania bardziej wymagających klientów, poszukujących jeszcze większej dynamiki i dłuższego zasięgu”.
poland.nissannews.com, materiały własne