BMW przeprowadziło modernizację flagowej limuzyny serii 7. Producent z Monachium m.in. odświeżył ofertę silników dostępnych w pojeździe. Wszystkie warianty spełniają teraz wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.
Modele hybrydowe typu plug-in serii 7 po faceliftingu (na zdjęciu odmiana konwencjonalna) wyposażono w 6-cylindrową, rzędową jednostkę benzynową oraz ulepszony akumulator wysokonapięciowy o pojemności 12 kWh (poprzednio 9,2 kWh). Moc systemowa w trybie SPORT wzrosła do 394 KM (290 kW). Poprzednio wynosiła 326 KM.
Z kolei zasięg w trybie zeroemisyjnym został wydłużony do 50 – 58 km. Przed faceliftingiem, w zależności od wersji, wynosił od 42 do 45 km (NEDC). Poprawie uległy również osiągi. Nowe BMW serii 7 w odmianie plug-in hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie od 5,1 (odmiana xDrive) do 5,3 sekundy (poprzednio 5,3-5,5 sekundy). Prędkość maksymalna w trybie hybrydowym nadal wynosi 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h.
Zmianom uległ również wygląd zewnętrzny samochodu. Pojazd otrzymał m.in. większą o 40 procent atrapę chłodnicy z jednoczęściowym obramowaniem oraz bardziej płaskie reflektory, opcjonalnie ze światłami laserowymi. Gruntownie zmodyfikowano także tył pojazdu. Kontury pasa tylnego nawiązują do stylistyki wlotów powietrza z przodu.
Odświeżony model został wyposażony m.in. w zintegrowane końcówki rur wydechowych z większymi chromowanymi obramowaniami oraz nowe, trójwymiarowo ukształtowane i niższe o 35 mm lampy tylne z czerwono-czarnymi kloszami. Z boku umieszczono pionowe skrzela w przednich błotnikach, zaś boczne listwy ozdobne biegną teraz aż do pasa tylnego. Nabywcy mają obecnie do wyboru szerszą ofertę lakierów karoserii i obręczy kół ze stopów lekkich.
Zmiany objęły również wnętrze: seria 7 otrzymała m.in. nowe listwy ozdobne z drewna szlachetnego, kierownicę ze zoptymalizowanym układem przycisków wielofunkcyjnych oraz udoskonalony sprzętowo i programowo tablet BMW Touch Command.
press.bmwgroup.com, materiały własne